گزینشگران از میان شایسته ترین افراد دستگاه ها انتخاب شوند
گزینشگران از میان شایسته ترین افراد دستگاه ها انتخاب شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم سالروز گزینش، با بیان اینکه وظایف گزینش خطیر است، عنوان کرد: انجام صحیح این وظایف نیازمند چارچوب هایی است که در قانون آیین نامه ها ذکر شده است. وی ادامه داد: شاخص هایی بیش از چارچوب های رسمی نیز در امر گزینش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم سالروز گزینش، با بیان اینکه وظایف گزینش خطیر است، عنوان کرد: انجام صحیح این وظایف نیازمند چارچوب هایی است که در قانون آیین نامه ها ذکر شده است.


وی ادامه داد: شاخص هایی بیش از چارچوب های رسمی نیز در امر گزینش اهمیت دارد.
استاندار فارس با بیان اینکه گزینش نوعی قضاوت کردن است ، اظهار کرد: کسی که راجع به دیگران قضاوت می کند باید فردی عادل ، متعهد و خودساخته باشد و به انسانیت احترام بگذارد و شاخص های مناسب انسانی در شخصیت او رشد کرده باشد.
وی با اشاره به اینکه بعضی شاخص هایی که یک گزینش گر باید داشته باشد قابل رویت است و بعضی پنهان در اذهان ، خاطرنشان کرد: انسان موجودی پیچیده و چند بعدی و مرکب است که ممکن است آنچه نشان می دهد با واقعیت او متفاوت باشد.
دکتر رحیمی با بیان اینکه  در یک ارزیابی ظاهری گزینش گر باید از هر نظر جذاب باشد، اظهار کرد: گزینشگران باید خوش پوش ترین، خوش گفتار و رفتار ترین افراد سازمان بوده واز میان افرادی انتخاب شوند که معتمد سایر افراد و کارکنان باشد 
نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: گزینشگر علاوه بر اینکه به مباحث اعتقادی و دینی توجه می کند باید تخصص هایی در قالب روانشناسی ، جامعه شناسی ، علوم اجتماعی و… نیز داشته باشد تا بتواند بر این مبنا اثر گذار بوده  و افرادی را برگزیند که در آینده سازمان تاثیر مثبت داشته باشند.
استاندار فارس نیروی انسانی را اصلی ترین سرمایه هر سازمان دانست و افزود: انتخاب افراد شایسته، متعهد و متخصص برای ورود به یک سازمان بالندگی و رشد آن در آینده را تضمین می کند و زمینه ساز ارائه خدمات ارزنده به مردم می شود. 
وی به فراز و فرودها و مسائل و مشکلاتی که در امر گزینش ایجاد می شود اشاره کرد  و گفت: همه گزینشگران تلاشگر باید پیش از هر چیز اجر خود را از درگاه خداوند طلب کنند.
دکتر رحیمی با بیان اینکه رفاه معیشتی و سایر نیازمندی های کارکنان گزینش از اهمیت برخوردار است، بر توجه مسئولان امر به این موضوع تاکید کرد و افزود: البته باید توجه داشته باشیم که هیچ سالی در ۴۱ سال گذشته به سختی امسال نبوده و فشارها و تنگناهای موجود به ویژه در حوزه اقتصادی باید مورد توجه باشد.