جلوگیری از کاهش جمعیت جوان جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی و راهکارهای علمی و عملی است
جلوگیری از کاهش جمعیت جوان جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی و راهکارهای علمی و عملی است

استاندار فارس به موضوع افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری اشاره کرد و با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان جامعه را با مشکلات متعددی مواجه می کند، یادآور شد: بی شک فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در اصلاح این وضعیت موثر خواهد بود که این اقدامات فرهنگی باید بر مبنای راهکارهای علمی و عملی […]

استاندار فارس به موضوع افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری اشاره کرد و با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان جامعه را با مشکلات متعددی مواجه می کند، یادآور شد: بی شک فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در اصلاح این وضعیت موثر خواهد بود که این اقدامات فرهنگی باید بر مبنای راهکارهای علمی و عملی در سطوح ملی و استانی انجام شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال و شورای راهبردی جمعیت استان فارس با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه عنوان کرد: برگزاری جلسات شورای هماهنگی ثبت احوال در شهرستان ها از درخواست های مطرح  شده بود که با هماهنگی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  و دفتر اجتماعی استانداری با فرمانداری ها بر اساس تقویم اعلام شده از سوی ثبت احوال در هر شهرستان پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای ثبت وقایع چهارگانه و سایر اقداماتی که اداره ثبت احوال به عنوان متولی انجام می دهد، الزامی است، اظهار کرد: بر اساس درخواست ها و نیازهای اداره کل ثبت احوال ابلاغ های لازم به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و همکاری رسانه ها  در انجام امور مربوط به ثبت احوال، عنوان کرد: در این زمینه باید برنامه های هدفمند با بهره گیری از اطلاعاتی که ثبت احوال ارائه می دهد تولید شود.
استاندار فارس با بیان اینکه کارت هوشمند ملی، یک مدرک هویتی است و هم اکنون اطلاعات مهمی در آن به ثبت می رسد، از دستگاه های اجرایی به ویژه آن دستگاه هایی از جمله اموزش و پرورش ، ورزش و جوانان، کمیته امداد و دانشگاه ها که مخاطبان بیشتری دارند خواست همکاری لازم را با ثبت احوال داشته باشند و با ایجاد الزام برای مخاطبان خود در تسریع روند اخذ کارت ملی هوشمند در سطح استان کمک کنند.
 دکتر رحیمی از دستگاه های اجرایی خواست با همکاری و هم افزایی در راستای همپوشانی و تکمیل فعالیت های یکدیگر گام بردارند و ادامه داد : تشکیل یک کارگروه فصلی و استفاده از نتایج آن در شورای هماهنگی ثبت احوال بی تردید در ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها موثر خواهد بود.
وی به موضوع افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری اشاره کرد و با بیان اینکه کاهش جمعیت جوان جامعه را با مشکلات متعددی مواجه می کند، یادآور شد: بی شک فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در اصلاح این وضعیت موثر خواهد بود.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: این اقدامات فرهنگی باید بر مبنای راهکارهای علمی و عملی در سطوح ملی و استانی انجام شود.
وی همچنین واگذاری بسیاری از اموری که دستگاه های اجرایی متولی آن هستند را به سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در پیشبرد اهداف مختلف موثر دانست.
دکتر رحیمی از دانشگاه شیراز نیز خواست در پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویان به ویژه در تحصیلات تکمیلی علاوه بر موضوعات آماری و توصیفی به امور عمقی و پژوهشی توجه کنند و به دنبال ارائه راهکارهای علمی و اساسی برای رفع مشکلات باشند.
استاندار فارس در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در اداره کل ثبت احوال استان به عنوان دستگاهی پیشرو در سطح منطقه ای و ملی تاکید کرد: هماهنگی و همدلی بسیاری از کاستی ها را جبران و تحقق اهداف را دست یافتنی می کند.