تشکیل اورژانس اقتصادی با هدف رسیدگی سریع به مشکلات واحدهای تولیدی استان
تشکیل اورژانس اقتصادی با هدف رسیدگی سریع به مشکلات واحدهای تولیدی استان

در راستای حمایت از تولید ملی رئیس کل دادگستری استان فارس در رأس اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس از استارت آپ های دانشگاه شیراز دیدار کرد . به گزارش پگاه خبر به نقل از ورابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن آشنایی با روند فعالیت […]

در راستای حمایت از تولید ملی رئیس کل دادگستری استان فارس در رأس اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس از استارت آپ های دانشگاه شیراز دیدار کرد .

به گزارش پگاه خبر به نقل از ورابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن آشنایی با روند فعالیت های خلاقانه این شرکت ها در نشست مشترکی با اعضای این ستاد و صاحبان طرح ها و ایده های خلاقانه ، مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه و فعالیت های اقتصادی این شرکت ها را بررسی و در همین خصوص دستوراتی صادر کرد.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این نشست صمیمانه ضمن تسلیت شهادت سردار سرفراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط نیروهای مستکبر آمریکایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بر اعتماد ویژه به جوانان و استفاده از ظرفیت های خلاقانه آنان تأکید بسیار داشته اند گفت: در همین راستا ریاست معظم قوه قضائیه نیز بارها با هدف رفع موانع پیش روی این شرکت ها جلسات متعددی را برگزار و تأکید داشته اند تا در استانها نیز در قالب دستور العمل های مدون ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از ایده های خلاقانه حمایت شود.

وی با اشاره به کلام امیر المؤمنین علی (ع) که می فرمایند: العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه ” دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد” گفت: توسعه هر چه بیشتر علمی و پیوند علم با صنعت بخصوص در دانشگاه درجه اول و سطح بالایی همچون دانشگاه شیراز که در سطح دنیا مطرح است باید در اولویت قرارگیرد و در همین راستا مجموعه قضایی استان آماده هر گونه همکاری و حمایت است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه تصریح کرد: هر کس امروز دغدغه عزت و اقتدار کشور و اسلام را دارد باید با تلاش مضاعف و همت جهادی مسیر حمایت از ایده ای خلاقانه را هموار سازد.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس در این نشست از تدوین طرح اورژانس اقتصادی در راستای حمایت از تولید کنندگان و جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی و صنعتی خبر داد و افزود: متأسفانه در موارد متعددی پس از بروز مشکلات در روند تولید در واحد های صنعتی زمان طرح موضوع و نحوه پیگیری توسط ادارات و سازمان های متولی به قدر طولانی است که منجر به ریشه دار شدن مشکلات و یا توقف کامل چرخه تولید می گردد که در همین راستا و در قالب این طرح مجموعه قضایی استان با تشکیل کار گروه ویژه فارغ از تشریفات اداری دست و پا گیر، رسیدگی عاجل به مشکلات واحد های تولیدی را در دستور کار قرار داده و و از گسترش و تعطیلی واحد های تولیدی مشکل دار جلوگیری خواهند کرد.

وی در جمع دانشجویان خلاق و ایده پرداز استارت آپی دانشگاه شیراز بر ثبت سریع شرکت های استارت آپی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد و از مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس خواست تا در راستای حمایت و حفظ مالکیت معنوی این تلاشگران، روند ثبت قانونی این شرکت ها را تسهیل نماید.

گفتنی است در این دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس با نحوه خدمت و ایده های خلاقانه ۸ شرکت استارت آپی آشنا شد و با مجریان طرح ها و صاحبان ایده ها به گفتگو پرداخت .