نامگذاری یک معبر عمومی در شیراز به نام سردار شهید سلیمانی/ سردیس سردار آسمانی در شیراز ساخته می‌شود
نامگذاری یک معبر عمومی در شیراز به نام سردار شهید سلیمانی/ سردیس سردار آسمانی در شیراز ساخته می‌شود

سید عبدالرزاق موسوی از آمادگی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای نامگذاری یک معبر عمومی به نام سپهبد سلیمانی در شهر شیراز خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، موسوی با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: سردار سرافراز سپاه اسلام، افتخاری بزرگ نه‌تنها […]

سید عبدالرزاق موسوی از آمادگی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای نامگذاری یک معبر عمومی به نام سپهبد سلیمانی در شهر شیراز خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، موسوی با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: سردار سرافراز سپاه اسلام، افتخاری بزرگ نه‌تنها برای ملت مسلمان ایران بلکه برای دنیای اسلام و همه‌ی آزادگان جهان بوده و خواهد بود.


رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد این سردار بلندآوازه، گفت: از ساعاتی پس از انتشار خبر شهادت این سردار سرافراز، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهادی را مطرح کردند که یک مکان مناسبی را اعم از خیابان، بلوار، میدان یا معبر عمومی متناسب با هیبت و شأن سپهبد سلیمانی در شهر شیراز پیش‌بینی و در شورای شهر مصوب کنیم.


موسوی ادامه داد: به محض ارائه این پیشنهاد به شهردار شیراز، دریافتیم که این موضوع پیشنهاد شخص شهردار شیراز نیز بوده است و مجموعه شهرداری نیز مانند شورای شهر توافق دارند که محلی در شهر شیراز به نام ایشان مزین شود.


وی تأکید کرد: البته نکته‌ای که برای من اهمیت دارد این است که این محل باید متناسب با شأن این سردار بزرگ باشد و اینکه چه مکانی به نام ایشان نامگذاری کنیم بسیار مهم است؛ در نتیجه لازم است که روی آن تأمل کنیم.
موسوی سپهبد شهید سلیمانی را نماد مقاومت ملت ایران توصیف کرد و افزود: برای زنده نگه داشتن نام ایشان همچنین در نظر داریم طراحی، ساخت و نصبِ تندیس یا سردیس این سردار بزرگ را در دستور کار قرار دهیم.


بنا بر اعلام رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، با توجه به اینکه نامگذاری معابر و اماکن شهری نیاز به تصویب صحن علنی شورای شهر دارد، پس از تهیه یک طرح دوفوریتی توسط اعضای شورا، در اولین جلسه‌ی پیش روی شورای شهر موضوع نامگذاری یک مکان برجسته به نام سردار شهید سلیمانی و ساخت و نصب سردیس یا تندیس ایشان در شهر شیراز، در دستور کار قرار می‌گیرد.
پایان خبر/