تجدید میثاق دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز با مقام معظم رهبری و آرمان های سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»
تجدید میثاق دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز با مقام معظم رهبری و آرمان های سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»

مراسم بزرگداشت شهادت سردار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» با حضور سرپرست، معاونان، استادان، مدیران ارشد و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست دانشگاه ضایعه شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» سردار شهید اسلام را به کارکنان و جامعه دانشگاهی، به ویژه مقام معظم […]

مراسم بزرگداشت شهادت سردار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» با حضور سرپرست، معاونان، استادان، مدیران ارشد و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست دانشگاه ضایعه شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» سردار شهید اسلام را به کارکنان و جامعه دانشگاهی، به ویژه مقام معظم رهبری تبریک و تسلیت گفت.

دکتر «مهرزاد لطفی» مظلومانه زیستن، همیشه در صحنه عمل و جبهه های حق علیه باطل بودن، تلاش برای تامین امنیت جامعه اسلامی و رفاه و آسایش ملت ایران را از ویژگی های این سرباز شهید اسلام برشمرد و گفت: او عُمر شریف و پُر برکت خود را برای اسلام و در راه مملکت و مردم صرف کرد.

او فقدان و ضایعه سنگین شهادت شهید سلیمانی را برای اسلام و مردم کشورمان بسیار سنگین دانست و تاکید کرد: به تبعیت از مقام معظم رهبری و مجاهدان هم رزم این سردار شهید، جامعه دانشگاهی نیز برای ادامه دادن راه شهید و شهادت اعلام آمادگی کرده و ثابت می کند راهی را جز راه حق نمی خواهد.

دکتر لطفی تاکید کرد: ما نیز همگام با مردم کشور به آمریکا و استکبار جهانی ثابت می کنیم که این موضوع ذره ای خلل در ادامه دادن مسیر این شهید بزرگوار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم و جامعه اسلامی ایجاد نکرده است.

سرپرست دانشگاه گفت: محشور شدن روح سردار رشید اسلام و ایران، شهید سپهبد «قاسم سلیمانی»، مجاهدان و همرزمان شهیدش را با ارواح ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) از خداوند متعال خواستارم.

شهادت؛ بالاترین افتخار

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا حدائق شیرازی» نیز در این مراسم، یاد و خاطره امام راحل (ره) و تمامی شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم را گرامی داشت و گفت: با شهادت شهید «ابومهدی المهندس» و سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» احساس تکلیف زنده و دل ها به هم نزدیک شد، زیرا رفتن شهید ایجاد تحول عظیمی در جامعه می کند.

او با بیان اینکه ما امنیت کشور و جامعه اسلامی مان را مدیون شهدا هستیم، اضافه کرد: آنان جان را بر کف گرفتند تا ما خوابی آرام و آسایشی توام با آرامش داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین حدائق شیرازی با تاکید بر وظایف مدیران و مسوولان در قبال اسلام، جامعه و مردم، عنوان کرد: بالاتر از شهادت افتخاری وجود ندارد.

او با اشاره به سه نکته اساسی و اصلی در مورد آیات سوره آل عمران پیرامون موضوع شهید و شهادت در راه خدا توضیح داد: نخستین نکته این است که شهدا زنده هستند و رفتن شهدا قلب ها را به یکدیگر نزدیک و وحدت را در جامعه افزایش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق شیرازی خطاب به مسوولان، پزشکان، استادان و کارکنان درباره نکته دوم گفت: باید کارها و اقداماتمان در راه خدا و «فی سبیل الله» باشد و همه برای امنیت جامعه اسلامی تلاش کنند.

او تاکید کرد: باید مدیران تلاش کنند که حوزه و دانشگاه رنگ «فی سبیل الله» به خود بگیرد تا نتیجه آن ماندگاری شود.

شیخ حدائق شیرازی درباره نکته سوم آیات سوره آل عمران پیرامون موضوع شهید و شهادت در راه خدا ادامه داد: شهدا بالاترین و والاترین مقام را نزد پروردگار خود دارند و آنان که نزد پرودگار خود رزق و روزی می گیرند، بهترین جایگاه بهشت را دارا هستند.

این برنامه که با شرکت گسترده دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز برگزار شد، قرائت سوره «الرحمن» به صورت دسته جمعی برای شادی روح این شهید بزرگوار، مداحی و سینه زنی همراه بود