آئین های تشییع و خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
آئین های تشییع و خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش پگاه خبر به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه امروز(شنبه) در نشست خبری، به تشریح آیین های وداع، تشییع و خاکسپاری  پیکر سردار سرافراز امت اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. سردار شریف با بیان اینکه  مراسم تشییع سردار سلیمانی و […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه امروز(شنبه) در نشست خبری، به تشریح آیین های وداع، تشییع و خاکسپاری  پیکر سردار سرافراز امت اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.


سردار شریف با بیان اینکه  مراسم تشییع سردار سلیمانی و همراهانش صبح امروز با حضور پرشور مردم در عراق برگزار شد، گفت:با توجه به اینکه استان خوزستان نماد دفاع مقدس است و  مردم و عشایر این خطه به دلیل سابقه حضور حاج قاسم در دوران دفاع مقدس درخواست حضور پیکر ایشان را داشتند ؛ پس از موافقت فرمانده کل سپاه صبح فردا یکشنبه(۱۵ دی) پیکر حاج قاسم از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ در اهواز خواهد بود.

وی افزود : ظهر فردا پیکر مطهر این شهید والامقام به مشهد مقدس منتقل خواهد شد که جزییات و محل این مراسم توسط فرمانده سپاه خراسان رضوی اعلام خواهد شد.

سردار شریف در ادامه با اشاره به جزییات مراسم وداع و تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران گفت: با پایان یافتن مراسم تشییع در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)  در مشهد مقدس،  پیکر این سردار سربلند عصر فردا(یکشنبه) به تهران منتقل می شود و مراسم وداع با پیکر ایشان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

سردار شریف در ادامه اظهار کرد: خواندن نماز بر پیکر سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش  از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه در دانشگاه تهران آغاز خواهد شد و پس از اتمام مراسم نماز پیکر ایشان از مقابل مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.

وی افزود : پس از تشییع پیکرها در تهران به دلیل علقه خاصی که حاج قاسم به ائمه عصمت و طهارت داشتند، مراسمی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم حضرت معصومه برگزار خواهد شد و سپس پیکر حاج قاسم به زادگاهش در کرمان منتقل می شود که جزئیات مراسم کرمان توسط فرمانده سپاه این استان اعلام خواهد شد.

سردار شریف با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، سپاه و سایر مجموعه ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا با حضور باشکوه مردم قدرشناس  ایران اسلامی مراسمی درخور تکریم از این سردار دلاور و فرمانده امت اسلام برگزار شود.

سخنگوی سپاه در پایان تاکید کرد: حضور میلیونی مردم در این مراسم پیام خاصی را به حامیان انقلاب اسلامی خواهد داد که برخورد با دشمن و ایجاد امنیت دستور کاری است که از آن شهید به یادگار مانده و راه و مسیر روشن سردار سلیمانی در جبهه مقاومت تداوم خواهد داشت .