پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو فصل تازه‌ای از تعالی شهری است 
پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو فصل تازه‌ای از تعالی شهری است 
شهردار کلان‌شهر شیراز با تشریح جزئیات پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو، این طرح را گامی بلند در مسیر توسعه حمل‌ونقل شهری دانست و گفت: اجرای این پروژه، نماد پیوند میراث تاریخی شیراز با زیست مدرن شهروندان و جلوه‌ای از اراده مدیریت شهری برای تحقق عدالت در زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش پگاه خبر از شیراز، کلان‌شهر شیراز، سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و پایتخت فرهنگ و ادب، با پروژه‌ای عظیم در دل زمین، فصل تازه‌ای از پیشرفت را ورق می‌زند.

شهردار کلان‌شهر شیراز از جزئیات اجرایی و ابعاد مختلف خط اتصالی ۱ به ۴ مترو سخن گفت؛ پروژه‌ای که نه‌تنها مسیر تردد را کوتاه می‌کند، بلکه پیوندی میان فرهنگ، تاریخ و زندگی روزمره شهروندان و میهمانان شیراز برقرار خواهد ساخت.

محمدحسن اسدی با اشاره به موقعیت منحصربه‌فرد این شهر به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران، تأکید کرد: میلیون‌ها زائر و گردشگر سالانه به شیراز سفر می‌کنند و اکنون با اجرای خط ۱ به ۴ مترو، دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظیه، سعدیه و دیگر جاذبه‌ها سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه بیان کرد: طول این خط ۲۸۵۰ متر است و در مسیر خود ۶ ایستگاه مسافرگیری خواهد داشت.

شهردار کلان‌شهر شیراز افزود: عرض حفاری تونل ۱۲ متر و در بخش ایستگاه‌ها به ۱۶ متر می‌رسد.

سکاندار مدیریت شهری شیراز با بیان مسیر پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو گفت: مسیر از چهارراه زند در خط یک مترو آغاز می‌شود و پس از عبور از خیابان‌های توحید، چهارراه مشیر، سه‌راه نمازی و مقابل حرم مطهر شاهچراغ(ع) به میدان شاهزاده قاسم در خط ۴ می‌رسد و نهایتاً به پایانه احمدی ختم می‌شود.

اسدی با اشاره به پیشرفت پروژه خط ۱ به ۴ مترو در سه جبهه فعال گفت: در کارگاه زند، حفاری تونل دسترسی به پایان رسیده و ۲۲۰ متر از تونل اصلی حفاری شده است. در کارگاه شاهچراغ(ع)، رمپ و تونل دسترسی ۱۲۰ متری تکمیل شده و کار برای آغاز حفاری تونل اصلی آماده است. همچنین در کارگاه احمدی، دال رمپ ۱۲۰ متری اجرا شده و خاک‌برداری زیر دال و حفاری تونل دسترسی برای ورود به تونل اصلی در جریان است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر اولویت عدالت اجتماعی در مدیریت شهری تصریح کرد: امروز در شیراز هیچ منطقه‌ای از خدمات شهری محروم نیست؛ از پروژه‌های زیرزمینی مانند مترو تا طرح‌های بلندپروازانه در ارتفاعات، از جمله پارک آبی، آکواریوم و تله‌کابین.

وی در بخشی از سخنان خود با تجلیل از کارگران و مهندسان پروژه گفت: اجرای مترو کاری دشوار و پرهزینه است؛ مردمی که بر سطح زمین تردد می‌کنند، شاید ندانند در عمق ۲۰ متری، افرادی در تاریکی و بدون دسترسی به موج تلفن، شبانه‌روز برای رفاه آنان تلاش می‌کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: من بر دستان پرزحمت این عزیزان بوسه می‌زنم.

این مقام ارشد شهری شیراز پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو را نه‌تنها یک طرح ترافیکی، بلکه نماد عزم مدیریت شهری برای ارتقای رفاه عمومی و تقویت پیوند میان میراث تاریخی و زندگی مدرن دانست.

انتهای پیام/