به گزارش پگاه خبر از شیراز، محمدجواد برزگر با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتنابناپذیر برای آینده روابط عمومیهاست، گفت: «سازمانهایی که امروز برای ارتقای دانش فناورانه روابط عمومی خود برنامهریزی نکنند، فردا در مدیریت افکار عمومی و رقابت رسانهای دچار عقبماندگی خواهند شد.»
وی با اشاره به تأثیر هوش مصنوعی در تحلیل داده، تولید سریع و دقیق محتوا، تیترسازی هوشمند، پیشبینی واکنشها و طراحی کمپینهای اثربخش افزود: «هدف ما در استانداری فارس این است که روابط عمومیها را مجهز به ابزارهای روز کنیم و بهصورت مستمر دورههای تخصصی در موضوعاتی همچون گرافیک خبری، تولید محتوای ویدئویی، تحلیل رسانه، سواد رسانهای و مدیریت بحران رسانهای برگزار خواهیم کرد.»
بر پایه گفتههای وی، هوش مصنوعی دیگر یک واژه لوکس یا فنی صرف نیست، بلکه به بخشی جداییناپذیر از زندگی رسانهای و ارتباطی تبدیل شده است. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تولید محتوا در زمان کوتاه، تحلیل دقیق بازخوردهای رسانهای، پیشبینی بحرانها و شخصیسازی پیامها را فراهم کردهاند و در حال تبدیل شدن به مغز دوم روابط عمومیها هستند.
آیندهای که در آن سرعت، دقت، تحلیل و خلاقیت، مزیت رقابتی روابط عمومیها خواهد بود.
این دوره آموزشی با تدریس استاد جوادی آزاد، پژوهشگر حوزه رسانه و فناوری، در سه نوبت در روزهای دوشنبه ۶، ۱۳ و ۲۰ مردادماه ۱۴۰۴ از ساعت ۸ تا ۱۳ در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار میشود. دوره به صورت کارگاهی، مهارتمحور و با تمرکز بر استفاده عملی از ابزارهای هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.
برزگر در ادامه با اشاره به ضرورت همافزایی رسانهای در سطح استان گفت: «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز همزمان با هفته خبرنگار، دورههای آموزشی ویژهای برای خبرنگاران و فعالان رسانهای تدارک دیده است که به صورت مکمل با رویکرد ما در توانمندسازی نیروهای روابط عمومی، دنبال میشود.»
وی در پایان تأکید کرد: «روابط عمومی کارآمد، روابط عمومی آموزشدیده و بهروز است. ما باید از فرصت هوش مصنوعی برای هوشمندسازی ارتباطات سازمانی و ارتباط مؤثرتر با مردم بهره ببریم.
انتهای پیام/