افتتاح کنارگذر و زیرگذر مولوی در شیراز / تحولی بزرگ در ترافیک مناطق جنوبی شیراز
افتتاح کنارگذر و زیرگذر مولوی در شیراز / تحولی بزرگ در ترافیک مناطق جنوبی شیراز
پروژه کنارگذر و زیرگذر مولوی در بزرگراه شهید استوار شیراز امروز با حضور مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید تا یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر به مسیری ایمن و روان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، شهردار کلانشهر شیراز در چهل و هشتمین مرحله از جهش عمرانی کلانشهر شیراز، گفت: این پروژه گامی مؤثر در اتصال شرق و غرب شهرو پاسخ به نیازهای ترافیکی مناطق جنوبی شیراز است.
محمد حسن اسدی  با اشاره به اهمیت توسعه متوازن شهری، بیان داشت: هیچ یک از مناطق یازده گانه شیراز در اولویت پایین شهر و بالای شهر قرار ندارد و نگاه مدیریت شهری به تمامی شهروندان یکسان است.
وی تصریح کرد:  اجرای پل روگذر، تقاطع غیرهمسطح و دیگر طرح‌های زیرساختی در ادامه این پروژه در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز ادامه داد: افزایش امنیت عابران و تسهیل در عبور و مرور، کاهش بار ترافیکی بلوارهای اتحاد و صادقیه و همچنین ارتقای ایمنی و کاهش ترافیک در بزرگراه شهید استوار و ایجاد دسترسی ایمن و سریع برای ساکنان شرق کلان‌شهر شیراز به سمت بلوار تخت جمشید و مرکز شهر، از اهداف اجرای این پروژه است.
اسدی ابراز کرد: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس از دیگر پروژه‌های شهرداری است که در شرق شیراز و بزرگراه شهید استوار در حال احداث است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد تحولات مثبت و توسعه جنوب شرق شیراز خواهیم بود.
در ادامه این مراسم معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: پیش از احداث بزرگراه شهید استوار، تقاطع بلوارهای تخت جمشید، صادقیه و مولوی یکی از پرحادثه‌ترین نقاط ترافیکی شیراز بود و با حذف دوربرگردان در طراحی بزرگراه، شهروندان مجبور به طی مسیر طولانی‌تری برای دسترسی به شرق شهر بودند، اما اکنون با افتتاح این کنارگذر و زیرگذر، امنیت ترافیک در این منطقه بهبود یافته است.
محمد امین بیان داشت: این پروژه که با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان و در کمتر از یک سال به پایان رسید، یکی از نقاط حادثه‌خیز گذشته در تقاطع بلوارهای تخت جمشید، صادقیه و مولوی را به مسیری ایمن و روان تبدیل کرده است.
وی با اشاره به جزئیات فنی پروژه، تصریح کرد: طول کنارگذر ۸۰۰ متر با عرض سواره‌رو ۸ متر است و زیرگذر با طول ۴۰ متر و دهانه ۱۴ متر می باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز حجم خاکبرداری را ۳۰ هزار مترمکعب و با اجرای ۴۴۰۰ مترمربع بنایی سنگین عنوان کرد.

امین با تقدیر از مهندس عباسی عنوان داشت: این پروژه به همت معاونت عمرانی شهرداری شیراز و با مدیریت سازمان عمران و بازآفرینی شهری و به‌ویژه تلاش‌های مدیرعامل و همکاران این سازمان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد: این پروژه بخشی از برنامه جامع حمل‌ونقل شهری شیراز است و انتظار می‌رود نقش کلیدی در کاهش ترافیک و افزایش ایمنی تردد در جنوب شهر ایفا کند.

پیگیری پروژه‌های عمرانی با اولویت ایمنی و خواست مردم در حال انجام است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به افتتاح به‌موقع بزرگراه شهید استوار در سال ۱۴۰۲ پس از ماه‌ها کار فشرده، بیان داشت:  پروژه بزرگراه شهید استوار حاصل تلاش بی‌وقفه سازمان عمران در شرایط سخت و در تمام فصول سال بود که طبق وعده داده‌شده، در مهلت مقرر به بهره‌برداری رسید و اکنون شاهد افتتاح زیرگذر مولوی در این بزرگراه هستیم.

محمود صفایی از قرار گرفتن دو تقاطع خلیج فارس-استوار و نصر-استوار، در دستور کار شهرداری خبر داد و افزود:  با پیگیری یاوران و درخواست همشهریان، به دلیل نبود دورگرد ایمن و ناایمن بودن مسیر شرق به غرب، تصمیم گرفته‌شد یک دهانه از زیر پل به این مسیر اختصاص یابد. همچنین، پروژه تقاطع خلیج فارس با اولویت در حال انجام است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف امور عمرانی و خدمات شهری می‌شود، تأکید کرد:
هیچ‌یک از پروژه‌های بزرگ و کوچک شیراز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف نشده و شهرداری و شورای شهر با همکاری یکدیگر، جلسات مستمر هفتگی (حداقل سه ساعت) با حضور شهردار، قائم‌مقام و معاونان فنی و مالی برگزار می‌کنند تا پیشرفت پروژه‌ها به‌صورت فنی و مالی پیگیری شود.

انتهای پیام/