
به گزارش پگاه خبر از شیراز، امیری با انتقاد از اجرای طرحهای آموزشی بدون توجه به واقعیتهای محلی، گفت: عاملیت به جای خلاقیت و ابتکار، نتیجهبخش نیست. طرحهایی که با شرایط استان همخوانی ندارند، باید اصلاح شوند.
وی همچنین به چالشهای نیروی انسانی، تعدد طرحهای بدون پشتوانه و مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی حقوق معلمان مناسب نیست و زیرساختها فراهم نشده، طرحها در حد آرزو باقی میمانند.
وی با اشاره به تعدد طرحهای آموزشی و نبود زیرساختهای لازم، تصریح کرد: برخی طرحها در شرایط ایدهآل طراحی شدهاند، اما در عمل قابل اجرا نیستند.
استاندار فارس نیروی انسانی را یکی دیگر از چالشهای نظام آموزشی دانست و بیان کرد: بدون نیروی انسانی توسعهیافته، اجرای طرحها ممکن نیست و این در حالیست که معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و اگر معلم از نظر اخلاقی، علمی و مهارتی توانمند نباشد، حتی بهترین طرحها نیز بیفایده خواهد بود.
امیری به روند جذب معلمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان تأسیس شده، اما باید در جذب و ارتقای منزلت معلمان دقت بیشتری شود، جذب افراد بدون بررسی صلاحیتهای معلمی، آسیبزا است.
استاندار فارس از صاحبنظران و معلمان خواست تا با ارائه نظرات خود، زمینه طراحی و اجرای طرحهای کاربردی در آموزش و پرورش را فراهم کنند.
انتهای پیام/