
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، با اشاره به چالشهای متعدد در طول اجرای پروژه، اظهار داشت: با گذشت حدود ۲۴ ماه، ما موفق به انجام کارهای مهمی از جمله تملک اراضی، جابهجایی تاسیسات و رفع معارضات ملکی شدیم.
وی افزود: این تقاطع با طول عرشه ۵ هزار متر، به عنوان بزرگترین تقاطع شهری کشور شناخته میشود و انتظار میرود تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک و تصادفات در شهر داشته باشد.
وی همچنین به صرفهجویی اقتصادی پروژه اشاره کرد و گفت: با بهرهبرداری از این پروژه، سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفهجویی در مصرف سوخت خواهیم داشت.
امین ادامه داد: این پروژه نه تنها از نظر ابعاد، بلکه از لحاظ تملک اراضی نیز رکوردی را به ثبت رسانده و ۱۶ هکتار از اراضی مورد نیاز برای آن تملک شده است.
وی، همچنین به کاهش ۵۶ درصدی تصادفات در محور کمربندی شیراز اشاره کرد و گفت: این پروژه به طور مستقیم به ایمنی شهروندان کمک میکند و انتظار میرود با تکمیل آن، حداقل ۵۰ نفر در سال از تلفات جادهای در این شهر کاسته شود.
وی به پروژههای ساماندهی و بهسازی کمربندی جنوبی شیراز اشاره کرد و گفت: این پروژهها با هدف بهبود وضعیت ترافیکی و ایمنی در محورهای اصلی شهر در حال انجام است.
امین تاکید کرد: با اجرای این پروژهها، تحولی مثبت در حمل و نقل شهری و کیفیت زندگی شهروندان شیراز ایجاد خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، از پیشرفتهای چشمگیر پروژه بهسازی و ایمنسازی کمربندی جنوبی این شهر خبر داد و گفت این پروژه که در ابتدا برای چهار سال برنامهریزی شده بود، به لطف اجرای شیفت شب و کار چند شیفته، ظرف ۲ سال به پایان رسیده و قرار است روز پنجشنبه به بهرهبرداری برسد.
امین در ادامه گفت: در این پروژه، سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتنریزی شده که خود یک رکورد به حساب می آید و ارزش روز آن به یکهزار و ۷۸۰ میلیارد تومان میرسد.
وی همچنین با اشاره به معضلات ترافیکی در کمربندی جنوبی، بیان کرد که در اواخر سال ۱۴۰۱، طی یک تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، استانداری فارس، شهرداری شیراز، فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز، تقسیم کار صورت گرفته است، بر اساس این تفاهمنامه، ۱۸ کیلومتر از ۴۳ کیلومتر کمربندی به شهرداری شیراز واگذار شده است.
امین خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، آمار تصادفات جرحی و فوتی در این محور به میزان ۵۶ درصد کاهش یافته است و مشکلات آسفالت در این مسیر برطرف شده و ۳۶ کیلومتر از کمربندی اکنون بدون مشکل بوده و همچنین، ۷۲ کیلومتر شانهراه در این پروژه ایجاد شده است.
امین همچنین به اقدامات انجامشده برای بهبود ایمنی در کمربندی جنوبی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ معبر غیرمجاز مسدود شده و ۲۸ کیلومتر جداکننده طولی در این مسیر نصب شده است و در سال گذشته سه میلیارد تومان و امسال هفت میلیارد تومان برای تامین روشنایی در کمربندی جنوبی شیراز هزینه شده است.
وی با اشاره به تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و دوربرگردان میلاد گفت: با تکمیل دوربرگردان میثم، تقاطع شهید یغمور نیز تکمیل می شود و همچنین، ۱۴ سامانه نظارت تصویری نیز در طول ۱۸ کیلومتر این کمربندی فعال شده است که شامل ثبت تخلفات نیز میشود.
وی گفت: این پروژه، بهعنوان یکی از اقدامات مهم شهرداری شیراز در راستای بهبود ایمنی و کاهش تصادفات، به زودی به بهرهبرداری میرسد و امید میرود که تاثیر مثبتی بر ترافیک و ایمنی شهروندان داشته باشد.
بابک همتی با اشاره به پروژههای عمرانی در حال اجرا، به افتتاح پروژههای بزرگراه شهید سلیمانی و زیرگذر گویم اشاره کرد و گفت: این پروژهها در راستای زیرساختهای کلان شهر شیراز و به منظور تسهیل ترافیک در شمال شهر در حال انجام هستند.
مدیر کل فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین به اقدامات شهرداری در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: افتتاح هر پروژه عمرانی به طور طبیعی اشتغالزایی ایجاد میکند و امیدواریم با ادامه این روند، سهم مناسبی از ایجاد اشتغال در شیراز داشته باشیم.
وی در ادامه به همکاریهای بین بخشی و نقش رسانهها در اطلاعرسانی به مردم اشاره کرد و افزود: شهرداری با توجه به نیازهای شهروندان و به منظور تامین امنیت و رفاه، به طور داوطلبانه در پروژههای مختلف وارد شده است.
در پایان، همتی بر اهمیت همکاری و همافزایی بین نهادهای مختلف تاکید کرد و گفت: با همکاری و همدلی میتوانیم شیراز را به شهری بهتر و ایمنتر تبدیل کنیم.
انتهای پیام/