صیانت شهرداری شیراز برای حفظ برند گردشگری و صنایع دستی/ رونق کنونی در گذر هنر حافظ تا پایان تعطیلات ادامه یابد
صیانت شهرداری شیراز برای حفظ برند گردشگری و صنایع دستی/ رونق کنونی در گذر هنر حافظ تا پایان تعطیلات ادامه یابد
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری شهرداری شیراز در گذر هنر در جوار آرامگاه حافظ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جا دارد از شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان فرهنگی ، هنری و اجتماعی شهرداری شیراز و مدیریت گردشگری شهرداری برای اقدامات انجام شده نوروزی در این گذر تقدیر کرد.
به گزارش پگاه خبر از شیراز، دکتر مهدی پارسایی، در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های گردشگری در گذر هنر در جوار آرامگاه حافظ در جمع خبرنگاران گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری در این گذر به همت سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری شیراز انجام شده و با استقبال خوبی از سوی همشهریان و مهمانان نوروزی که از نقاط مختلف کشور به شیراز آمده‌اند، مواجه شده است.
او افزود: خوشبختانه شهرداری شیراز برای حفظ برند گردشگری و صنایع دستی شیراز، کوشیده و از آن صیانت کرده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در ادامه این گفت و گو به گوشه ای از برنامه های در حال اجرا در گذر هنر اشاره کرد و افزود: یکی از بخش‌های جالب این برنامه، طرح دیوارنگاری با عنوان “روی دیوار شهر یادگاری بنویس” است که مهمانان نوروزی از شهرها و کشورهای مختلف یادگاری‌ها و خاطرات خود را از سفر به شیراز نوشته‌اند، این موضوعات می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.
پارسایی با اشاره به اینکه اجرای طرح دیواره نگاری می تواند از پدیده وندالیسم جلوگیری کند، گفت: دیوارهای یادگاری، با تفکیک استانی که صورت گرفته تعامل میان فارس و دیگر استان‌های کشور را تقویت می کند که این موضوع می‌تواند از یادگاری‌نویسی‌های غیرمجاز جلوگیری کند.
او با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه می توان به یادگار نویسی ها در ارگ کریمخانی شیراز اشاره کرد که به اعتبار این مکان تاریخی لطمه زده است، از سویی وجود دیوارهای یادگاری در اماکن تاریخی می‌تواند به کاهش آمار وندالیسم کمک شایانی کند.
معاون استاندار فارس از دیگر مزیت های اجرای این برنامه را ارایه آماری از بازدید تعداد مسافران نوروزی از استان های مختلف عنوان کرد و افزود: طبق آمار ارائه شده از ۲۵ اسفند سال گذشته تا دیروز ۵ فررودین ماه، استان های اصفهان، تهران و مازندران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مبدا سفر مهمانان نوروزی به شیراز بودند که در طرح دیوار نگاری این موضوع هم مشهود است.
پارسایی ادامه داد: در واقع این طرح می تواند به تقویت ارتباط فرهنگی و گردشگری بین فارس و دیگر استان‌ها و جذب گردشگران بیشتر کمک می کند و زمینه برگزاری هفته های فرهنگی شیراز را در استان‌های دیگر فراهم می نماید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس به بخش گالری خیابانی و جذابیت بصری آن نیز اشاره کرد و گفت: این فضا به ساماندهی بصری کمک کرده و معرفی شیراز و آثار کمتر شناخته‌شده را تسهیل می‌کند.
پارسایی همچنین به غرفه‌های راهنمایی گردشگری اشاره کرد و گفت: امسال برگه‌های اطلاعاتی به همراه بارکدهایی به مسافران ارائه شد که با اسکن آن‌ها به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند.
او راه اندازی و فعالیت اتوبوس های گردشگری را هم مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه ورود گسترده مسافران نوروزی به شهر شیراز و ترافیک موجود، استفاده از اتوبوس‌های گردشگری و راهنماهای محلی می‌تواند به بهبود وضعیت ترافیک و افزایش بارگذاری فرهنگی کمک کند.
او همچنین به موکب شهرداری شیراز به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در این موکب، ضیافت افطاری برپاست و بسته های افطاری بین مردم توزیع می‌ شود که این اقدام در برخی از شب ها از افطار تا سحر ادامه دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس ابراز امیدواری کرد: رونق کنونی در گذر هنر حافظ تا پایان تعطیلات ادامه یابد.
انتهای پیام/