ایجاد ۴۰۰ شغل مستقیم و ۱۲۶۰ شغل غیرمستقیم فرهنگی هنری تا پایان امسال
ایجاد ۴۰۰ شغل مستقیم و ۱۲۶۰ شغل غیرمستقیم فرهنگی هنری تا پایان امسال

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در جهان امروز، فرهنگ و هنر وارد دورانی شده که تأثیرگذاریش در تمام زمینه های جامعه امروزی آشکار است. این اثرگذاری سبب گردیده تا فرهنگ و هنر از شیوه سنتی تولید، به عنوان کسب و کارهایی که می‌تواند درآمدزایی همراه با […]

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در جهان امروز، فرهنگ و هنر وارد دورانی شده که تأثیرگذاریش در تمام زمینه های جامعه امروزی آشکار است. این اثرگذاری سبب گردیده تا فرهنگ و هنر از شیوه سنتی تولید، به عنوان کسب و کارهایی که می‌تواند درآمدزایی همراه با اثرگذاری در اموری همچون سبک زندگی، اقتصاد و گاه سیاست، شناخته شود.

غلامرضا یوسفی‌نژاد، ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی بخش فرهنگ و هنر، مجوزهای فعالیت‌ها و کسب و کارهای فرهنگی و هنری را به شیوه‌هایی همچون مؤسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره، آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های تبلیغاتی، نشریات، چاپخانه‌ها، مؤسسات دیجیتال، مؤسسات قرآن و عترت و مشاغل خانگی صادر می‌نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری بیش از ۴۰۰ شغل مستقیم و ۱۲۶۰ شغل غیرمستقیم با مجوزهای صادره از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: در یک سال گذشته بیش از ۷۰ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان صادر شده است.

یوسفی گفت: در راستای حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای فرهنگی و هنری این اداره با توجه به قراردادی که با شهرداری شیراز منعقد شده است، فضای لازم را برای این گونه کسب و کارها در گذر فرهنگ و هنر ایجاد خواهد کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت‌های مالی لازم را از هنرمندان و فرهنگ‌ورانی که در این گذر سرمایه‌گذاری نمایند، خواهد داشت.