روایت خدمت مدیریت شهری شیراز در حسینیه سربازان اسلام شهرداری منطقه ۷ شیراز؛ رفع نیاز محلات و رضایتمندی در دیدارهای چهره به چهره مردمی
روایت خدمت مدیریت شهری شیراز در حسینیه سربازان اسلام شهرداری منطقه ۷ شیراز؛ رفع نیاز محلات و رضایتمندی در دیدارهای چهره به چهره مردمی

مدیریت شهری شیراز علاوه بر تلاش شبانه‌روزی و خدمت صادقانه در ابعاد مختلف شهری با حضور در مساجد به‌عنوان نهادی دینی و اجتماعی، با دیدارهای چهره به چهره رویکرد رفع نیاز محلات و رضایتمندی مردمی را دنبال می‌کند.

به گزارش پگاه خبر، دیدار مردمی مدیریت شهری برنامه به‌صورت هفتگی در تمامی مناطق شهرداری شیراز برگزار و ضمن بررسی و پیگیری مطالبات شهروندان، به‌منظور امیدآفرینی هرچه بیشتر در بین مردم عملکرد و فعالیت‌های شهرداری نیز به شهروندان ارائه خواهد شد.

دیدار مردمی در مساجد سطح شهر یکی از برنامه‌های شهرداری شیراز است که طبق برنامه‌ریزی و در راستای خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان، امیدآفرینی و آگاهی بخشی به شهروندان با ارائه گزارش عملکرد شهرداری، تکریم شهروندان، رصد و پیگیری درخواست‌های شهروندان، بررسی نیازهای محله‌ها و ارتقای سطح رضایتمندی مردم، به‌صورت هفتگی در مساجد سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

با همین رویکرد دیدار مردمی این هفته در حسینیه سربازان اسلام شهرداری منطقه ۷ شیراز و با حضور شهردار این منطقه و دیگر مسئولان شهرداری برگزار و ضمن بررسی درخواست‌های مردمی و نیازهای محله‌ها، مراجعه‌کنندگان را درباره چگونگی انجام کارشان راهنمایی و در حد ممکن برخی درخواست‌ها نیز در همان مکان پیگیری و انجام شد.

شهردار منطقه ۷ شیراز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در سطح این منطقه اظهار کرد: مساجد هر محله نقش بی‌بدیلی در ترویج باورهای دینی دارند و برگزاری دیدارهای مردمی در این فضای معنوی و صمیمانه، فرصت مناسبی برای بررسی و رفع مشکلات شهروندان است.

علی امینی گفت: تلاش کردیم در محلات مختلف حضور پیدا کنیم و از نزدیک و با حضور معاونین و مسئولان منطقه بتوانیم مشکلات و پیشنهاد‌های شهروندان را بشنویم و نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه موارد و مشکلاتی را شهروندان بیان کردند که تعدادی پاسخ داده شد و تعدادی موردبررسی قرار خواهد گرفت اما در بین مشکلات بیان‌شده در خصوص پاکسازی و برداشتن زباله‌ها نباید انتظار داشته باشیم که این مشکل به‌تنهایی و توسط شهرداری حل شود و این کار نیازمند مشارکت عمومی است و به‌عنوان‌مثال برخی شهروندان متأسفانه زباله‌ها خود را خارج از تاریخ و ساعات تعیین‌شده بیرون منزل می‌گذارند و این مسئله باعث نازیبایی و بروز مشکلاتی برای شهر می‌شود.

شهردار منطقه ۷ شیراز تصریح کرد: در این منطقه تقاضای به‌جد مردم بحث شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی است و شهرداری شیراز برحسب وظیفه تا به امروز بیش از هشت کیلومتر لوله‌گذاری در جهت دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه اجرا کرده است، اما در خصوص شبکه فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و شهرداری آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان در جهت رفع موارد و مشکلات شهروندان را دارد.

در این برنامه نماینده شهرداری شیراز در برگزاری دیدارهای مردمی نیز به ارائه گزارشی در خصوص پروژه‌های کلان شهرداری شیراز پرداخت.

علی دهقان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و پروژه‌های اجراشده و در حال اجرا در سطح کلان‌شهر شیراز، گفت: در راستای تکریم و پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی و همچنین آگاهی بخشی به مردم با ارائه گزارش عملکرد شهرداری به آن‌ها، برنامه دیدارهای مردمی به‌صورت هفتگی در مساجد سطح شهر شیراز با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه حق طبیعی مردم است که در جریان فعالیت‌های شهرداری قرار بگیرند، تصریح کرد: قطعاً خدمات شهرداری در امیدآفرینی و افزایش میزان رضایتمندی مردم اثری قابل‌توجه دارد.

نماینده شهرداری شیراز در برگزاری دیدارهای مردمی همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های کلان‌شهری، گفت: شهرداری شیراز با اجرای طرح دیدارهای مردمی در مساجد، همواره می‌کوشد تا با نیازسنجی در سطح محله‌ها و رصد نیازهای مردم در محله‌ها، در رفع این نیازها و پیشرفت همه‌جانبه شهر گام بردارد.

گفتنی است، در این سلسله دیدارها که هر هفته دریکی از مناطق شهرداری شیراز برگزار می‌شود، ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی، به‌منظور امیدآفرینی در بین مردم و آگاهی آن‌ها از رویدادهای شهری، گزارش عملکرد شهرداری در قالب توضیحات و پخش کلیپ فعالیت‌ها، به شهروندان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/