مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:کسی که مربی پرورشی در مدرسه می شود نیاز دارد خود اسوه و الگوی اخلاق برای دانش اموزان باشد.
به گزارش پگاه خبر، فرشید قاسمی در جمع معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: کار در حوزه پرورشی بی بدیل است و قابل ارزش گذاری نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بسیاری از افراد از لحاظ علمی به جایگاه های مهمی رسیده اند اما فاقد تربیت لازمه هستند و این موضوع ارزش کارهای تربیتی را برای ما بیان می کند.
قاسمی تصریح کرد: انسان هر چه به مراتب بالاتر می رسد نیازهایش نیز افزایش می یابد لذا انسانی که معلم می شود نیازش بیشتر می شود و وقتی مربی پرورشی می شود بازهم نیازهایش به تعامل، نفوذ در دیگران ، اثر گذاری، خلاقیت و …، افزایش می یابد.
وی ادامه داد: یکی از راه های برآورده کردن نیازها، مطالعه کردن و دیگری رفتن به مسافرت و هجرت کردن است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: کسی که مربی پرورشی در مدرسه می شود نیاز دارد خود اسوه و الگوی اخلاق برای دانش اموزان باشد.
وی اضافه کرد: دریک نظریه از دانشمندان غربی، کار اخلاقی آن کاری است که به انسان سود بیشتری داده و ضرر کمتری را متوجه دیگران کند اما این مردود است چرا که هر کاری فی نفسه اخلاقی باشد کار اخلاقی می گویند.
قاسمی با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف و اهمیت حضور دانش آموزان در این مراسم معنوی، عنوان کرد: تجمیع اعتکاف های علمی و مذهبی می تواند برای دانش آموزان بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: سه اولویت مهم مدیران آموزش و پرورش در حوزه پرورشی در کنار سایر اولویت ها شامل؛ نماز، قرآن و حجاب است بنابراین از مدیران مناطق و شهرستان ها خواستیم این موارد در اولویت کاری شان قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رسیدن به حیات طیبه که به معنی انجام حلال و خودداری از حرام خداوند است اگر محقق شود انسان به مقام اشرف مخلوقات می رسد.
انتهای پیام/