توسعه و ترمیم معابر روستای رحیم آباد شهرستان فسا گامی در جهت محرومیت زدایی
توسعه و ترمیم معابر روستای رحیم آباد شهرستان فسا گامی در جهت محرومیت زدایی

طرح توسعه و ترمیم معابر روستای رحیم آباد از توابه بخش شیبکوه شهرستان فسا با بهره گیری از اعتبارات قیر رایگان کلید خورد ، با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی دراین منطقه در راستای محرومیت زدایی از سهم عادلانه در توسعه روستایی بهره مند شدند. به گزارش پگاه خبر به نقل […]

طرح توسعه و ترمیم معابر روستای رحیم آباد از توابه بخش شیبکوه شهرستان فسا با بهره گیری از اعتبارات قیر رایگان کلید خورد ، با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی دراین منطقه در راستای محرومیت زدایی از سهم عادلانه در توسعه روستایی بهره مند شدند.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس محمد جابری انصاری مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا با بیان اینکه طرح توسعه و ترمیم معابر روستای رحیم آباد شهرستان فسا گامی در جهت محرومیت زدایی و توسعه روستایی است اظهار داشت : این طرح به مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع شامل اجرای بیس و آسفالت معابر است .

وی با تاکید بر اینکه اعطای سهم عادلانه در توسعه روستایی یک حق و مطالبه عمومی است گفت: اجرای طرح های توسعه معابر ضمن آنکه به ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی کمک می کند از مهاجرت های ناخواسته از این مناطق نیز می کاهد .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا در ادامه با ارائه گزارشی از اجرای طرح های توسعه دراین شهرستان  و  با تاکید بر اینکه توسعه روستایی و محرومیت زدایی  موجب ایجاد تحول در چهره مناطق محروم روستاها شده است گفت:  در سالی که گذشت ۲۲۱ واحد روستایی با استفاده از تسهیلات اعطایی طرح مقاوم سازی را اجرا کردند .

جابری انصاری اضافه کرد: تعدادطرح های هادی اجراء شده در سال ۱۳۹۷با اعتباری بالغ بر۱۲میلیارد ۲۸۰ میلیون ریال و درسطح زیرسازی۲۶هزار ۳۰۰ مترمربع، آسفالت ۱۸هزار ۸۳۰مترمربع ،تک لبه۵۷۵ متر، کانیو۵۷۵ متر، انجام شده و تعداد ۳ عددپارک روستایی نیز در روستاهای شهرستان ایجاد شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا افزود: دراین سال کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شده اند  و بازنگری طرح هادی روستای محمودابادسفلی نیز آغاز شد .

به گفته وی ۱۹ روستای شهرستان نیز طرح  آسفالت ازمحل قیریارانه ای را در دست اجرا دارند .

وی تعداد زمین واگذارشده روستایی در سال ۱۳۹۷جهت تامین مسکن جوانان فاقدمسکن را ۴۰ قطعه اعلام کرد و گفت: تعدادقطعات واگذاری احراز تصرف منازل مسکونی واقع دراراضی ملی درسال ۱۳۹۷ حدود ۳۱۸ قطعه بوده است.

انتهای پیام