شهردار شیراز با اشاره به اینکه در هر نقطه شهر شیراز که می نگریم یاد و خاطره شهدا را می بینیم، گفت: از همه همکاران شهرداری که در به ثمر رسیدن این پروژه همکاری کردند، کمال تشکر را دارم.
وی گفت: این پروژه با زحمت های مختلف راه اندازی شد، رانش هایی که در این پروژه شکل می گرفت، نمونه نداشت و ۳۰ تا ۴۵ روز بعد از هر رانش از متخصصین دانشگاهی استفاده می شد تا این مشکلات به حداقل برسد، شاید بر اساس زمان بندی اولیه با تاخیر راه اندازی می شود، اما بر اساس برنامه های جبرانی که برای آن گذاشته شد، ۷۹ روز زودتر به بهره برداری رسید.
وی گفت: در کنار این پروژه، پروژه های دیگری وجود دارد که راه اندازی می شود، در شهرداری شیراز فرهنگ آماده سازی شبانه روزی یک روند به حساب می آید.
اسدی گفت: تا انتهای سال چندین ابر و مگا پروژه در شهرداری شیراز به بهره برداری می رسد که زیرگذر گویم با ۲ هزار و ۱۵۰ متر طول در بهمن امسال یکی از این پروژه هاست و تقاطع غیر همسطح نواب – احمد بن موسی (ع) – کمربندی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور و شیراز محسوب می شود در دهه فجر افتتاح می شود و امروز در شهرداری و با همکاری شورای شهر اقدامات خوبی شکل گرفته است.
حسینعلی امیری هم گفت: شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران است و بزرگراه آیت الله حائری شیرازی، راه اندازی شده است و این پروژه از روزی که شروع شده تا امروز که به بهره برداری می رسد، از همه کارشناسان و متخصصین که تا امروز زحمت بهره برداری از پروژه را کشیدند، تشکر می کنم.
استاندار فارس گفت: کمتر از سه هفته که در فارس هستم، هر جا رفتم اثری از خدمات دکتر اسدی، شهردار و مدیریت به چشم می آید، اعتقاد به توسعه شهر شیراز توسط شورای اسلامی شهر شیراز باعث شده است که شهردار بتواند کارهای مهم و با اهمیتی را به سامان برساند، شهردار شیراز اعتقاد به کار و همکاران خود دارد و می داند که در اجرای پروژه خللی ایجاد نمی شود و با قوت از بهره برداری پروژه های دیگر در دهه فجر خبر می دهد.
وی ضمن تشکر از دکتر ایمانیه، استاندار سابق فارس که در به ثمر رسیدن این پروژه گام برداشت، گفت: نحوه مدیریت منابع مالی در شهرداری با سایر نهادها متفاوت است و عمده پروژه هایی که شکل می گیرد از عوارض مردمی و مجموعه ای درآمدهایی است که از درآمدهای مردم به صورت قانونی وصول می شود.
امیری با اشاره به اینکه این پروژه ها از درآمدهای مردم است، افزود: اعتماد بین شهرداری و مردم باید در دستور کار باشد، این موضوع اعتماد بین مردم و حاکمان یک موضوع اساسی است که تنها ارتباط به شهرداری ندارد.
استاندار فارس گفت: مردم باید بدانند درآمدهایی که به حساب شهرداری واریز می شود به کجا می رود و اگر این اتفاق بیفتد، مردم در پرداخت عوارض و هزینه ها شتاب بیشتری خواهند داشت.
وی گفت: در خصوص این پروژه ها اطلاع رسانی کنید، این زحمات باید به گوش مردم رسانده شود، حتما کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی باید در دستور کار باشد، توانایی مدیریت فنی باید به سمع مردم برسد، چرا که اگر یک اشتباه محاسباتی شکل می گرفت بجای نعمت به یک معضل تبدیل می شد.
استاندار فارس گفت: پروژه ها باید با یک مطالعات علمی شکل بگیرد و باید بستر فنی پروژه ها قبلا دیده شده باشد که به طور مثال مدعی حقوقی پیدا کند که این اتفاق باعث توقف پروژه ها نشود و پروژه آغاز شده از لحاظ فنی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد که مسائل حقوقی باعث تعطیلی پروژه نشود، چرا که تعطیلی پروژه در این تحریم های ظالمانه باعث افزایش هزینه پروژه می شود.
امیری با اشاره به اینکه آیت الله حائری شیرازی، اندیشمند، دانشمند و کم نظیر در دنیای اسلام بود، گفت: اهمیت پروژه آیت الله حائری شیرازی، زمانی مشخص می شود که با اتصال بزرگراه ها و آزادراه شیراز – اصفهان دیده شود چرا که شبکه حمل و نقل جنوب کشور و شیراز را تسهیل می کند.
وی گفت: برای ساماندهی حاشیه های شهر شیراز و مناطق یک برنامه ریزی داشته باشید و محرومیت زدایی در برنامه ها در دستور کار باشد، به گونه ای نباشد که مردم محروم در فشار و زیادی کار، مورد غفلت قرار گیرند.
استاندار فارس افزود: طرح جامع شهر شیراز، در حال بازنگری است و نیازهای شهر شیراز در چارچوب این طرح باید در نظر گرفته شود.
وی گفت: بودجه شهرداری شیراز حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این یک اعتبار قابل توجه است که با همت شهردار شیراز، اتفاقات خوبی در شهر شیراز رقم خواهد خورد.
سید ابراهیم حسینی، هم گفت: در مجموعه مدیریتی شهر شیراز با نگاه بلند و مبتنی بر برنامه برای رضایت از شهروندان شیرازی کار را انجام می دهیم و به عشق مردم شیراز، تلاش های شبانه روزی شکل می دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این پروژه ارزش ترافیکی خاص خودش را دارد ولی منحصر به این موضوع نیست و این پروژه بستر ده ها پروژه دیگر را برای مردم فراهم می کند.
وی گفت: این پروژه شیراز را زیباتر می کند و زیبایی شیراز را بیشتر به ما نمایش می دهد، شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری شهردار جهادی، قبل از موعد این پروژه ها را به بهره برداری رساند، ما می خواهیم شیراز را به تراز اصلی خودش که سومین حرم اهل بیت (ع) است، برسانیم.
سردار سرتیپ دوم پاسدار مصطفی حاجی زمانی، ضمن به فال نیک گرفتن این افتتاحیه با مراسم اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «فارس در قله است» و این مهم به برکت خون شهداست.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: این قرارگاه در پروژه بزرگراه آیت الله حائری شیرازی، خط ۲ مترو شیراز، اتصال خط یک به چهار مترو شیراز و همچنین زیرگذر گویم سهیم بوده و فعالیت کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه ۲۳ پروژه در استان فارس دارد، اظهار کرد: در مجموع ۳۷۵ پروژه بزرگ و ملی توسط قرارگاه انجام می شود.
سردار حاجی زمانی گفت: شهر شیراز قطب مذهبی، علمی و گردشگری است و به خاطر مهاجرت و گردشگری پذیر بودن نیاز است پروژه های عمرانی و زیرساختی بیشتر در این پروژه دیده شود.
وی گفت: در این پروژه یک هزار و ۸۵۳ انفجار آرام و فوق آرام داشتیم و این پروژه هیچگونه حادثه جانی نداشته است و وضعیت خاصی که این پروژه دارد.
محمد امین، با اشاره به اینکه سی و نهمین جهش عمرانی در کلنگ زنی و بهره برداری از ۱۰۹ پروژه شهر شیراز با اعتباری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان امروز شکل می گیرد، گفت: بزرگراه آیت الله حائری شیرازی، با ارزش ۴ هزار میلیارد تومان با هدف تکمیل رینگ شهری شهر شیراز شکل گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: بیش از یک دهه از عملیات عمرانی آن می گذرد که به دلایل مختلف با افزایش حجم کار رانش های مختلف را شاهد بودیم که از رانش های عبور کردیم که در این پروژه اتفاق افتاد، به واسطه این موضوع پروژه انبوهی از پل ها، آبراهه ها و تونل، گالری ایجاد شده است که مشخصات آن هفت هزار و یکصد متر طول پروژه و عرض معبر ۴۰ متر است و پنج تونل به طول یک هزار و ۱۰۰ متر در این بزرگراه وجود دارد و بزرگراه با چهار باند رفت و برگشت آماده و به مردم شیراز هدیه می شود.
وی گفت: یک هزار و ۸۰۰ متر دیوار به ارتفاع ۱۱ تا ۱۳ متر در این بزرگراه ایجاد شده است، هر کدام این پروژه ها یک پروژه خاص است و نسبت به برنامه زمان بندی جلو هستیم و پروژه را یک ماه زودتر راه اندازی کردیم.
امین گفت: از مبدا تا مقصد این بزرگراه ۱۳ و نیم کیلومتر است و زمان پیمایش آن ۱۰ دقیقه خواهد بود ولی مسیر جایگزین بدون ترافیک زمان سفر ۲۰ دقیقه است و این بزرگراه سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت، کاهش زمان سفر شهروندان و تکمیل رینگ کمربندی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: بهره برداری از دوربرگردان شهید مویدی ۲۷ روز زودتر شکل می گیرد و این پروژه دوربرگردان ها را حذف می کند و باعث کاهش تصادف می شود.
حسین علی عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز گفت: دوربرگردان شهید زارع مویدی به طول با رمپ ۴۵۰ متر و عرض ۹ متر ایجاد شده است و این پروژه یک ماه زودتر از موعد تقدیم مردم بزرگوار شیراز می شود.
انتهای پیام/