اخبار و حوادث نیروی انتظامی فارس/ نتیجه حمایت از مجموعه انتظامی، امنیت و آرامش جامعه است
اخبار و حوادث نیروی انتظامی فارس/ نتیجه حمایت از مجموعه انتظامی، امنیت و آرامش جامعه است

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر حمایت و پشتیبانی های لازم از مجموعه انتظامی، گفت: نتیجه حمایت از مجموعه انتظامی، امنیت و آرامش جامعه است.

به گزارش پگاه خبر،  حجت الاسلام و المسلمین “سید صدرالله رجایی نسب” رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار فرمانده انتظامی استان و جمعی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی با وی، اظهار داشت: رابطه مجموعه قضائی و انتظامی، رابطه ای دوطرفه است و باید به مانند همیشه تعامل و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی افزود: مجموعه انتظامی خط مقدم و در میدان و کف جامعه حضور دارد و اگر پشتیبانی لازم از این مجموعه صورت نگیرد، بسیاری از اقدامات در جامعه با مشکل روبرو می شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی های لازم از مجموعه انتظامی، گفت: نتیجه حمایت از مجموعه انتظامی، امنیت و آرامش جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین رجایی نسب با اشاره به اینکه مجموعه قضائی و انتظامی از یک خانواده و به عنوان متولیان اجرای عدالت و برخورد با فساد هستند، گفت: باید در این راستا با هم همفکر باشیم و با تبادل نظر و ارائه راهکارهای لازم اقدامات را پیش برده و ضعف های احتمالی را شناسایی و مرتفع کنیم.
وی برقراری عدالت در جامعه را از اهداف مشترک تشکیل دو مجموعه قضائی و انتظامی عنوان کرد و افزود: کار این دو مجموعه بسیار سخت است و باید با نهایت دقت و مراقبت در جامعه انجام گیرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده انتظامی استان و کارکنان زیر مجموعه، تصریح کرد: سردار حبیبی به عنوان سرداری مقتدر و پیشگام در انجام مأموریت های مختلف شناخته می شود که حضور وی و کارکنان انتظامی مایه دلگرمی برای آحاد جامعه است.
در ابتدای این دیدار، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تبریک انتصاب بجا و شایسته حجت الاسلام و المسلمین “رجایی نسب” به عنوان رئیس کل دادگستری استان فارس، بر لزوم تعامل و هماهنگی های بیش از پیش دو مجموعه قضائی و انتظامی و همچنین برگزاری نشست های تعاملی و دوجانبه تأکید کرد.

توقیف نیسان‌های حامل ۲۸ میلیارد کالای قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از ۳ دستگاه وانت نیسان در شهرستان فیروزآباد، انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۸ میلیارد ریال کشف شد.
سردار “یوسف ملک‌زاده” در تشریح این خبر بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالاهای داخلی، ماموران پلیس آگاهی فیروزآباد حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی “عسلویه-فیروزآباد” در یک عملیات به ۳ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آنها را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها در مجموع ۲۰۰ عدد کپسول گاز خودرو، ۳۴۰ کیلوگرم مغز بادام هندی، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم میوه آواکادو، ۹۹۰ کیلوگرم هل و ۱۳۸ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق را کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص رانندگان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
سردار “ملک‌زاده” با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان با سودجویان، قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند، اذعان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برگزاری نشست تعاملی پلیس فارس با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز
نشست تعاملی پلیس فارس با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سرهنگ “حمید افرامن” در جلسه هم اندیشی و هم افزایی با آقای “سید محمدجعفر ناجی” مشاور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، با اشاره به نقش پلیس و شهرداری در ارتقاء امنیت اجتماعی بر لزوم تدوین برنامه‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی در موضوعات مختلف اجتماعی و اجرای طرح‌های مشترک تاکید کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اعلام اینکه پلیس و شهرداری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ همکاری و مشارکت خوبی دارند، گفت: امنیت امری مشارکتی است و با مشارکت سایر نهادها، دستگاه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و مردمی محقق می‌شود.
در ادامه “سید محمدجعفر ناجی” مشاور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام آمادگی همکاری کامل با مجموعه فرماندهی انتظامی استان فارس، بیان کرد: در سایه تعامل خوب و گسترده بین این دو مجموعه، می‌توان خدمات مطلوب‌تری برای شهروندان ارائه و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نیز ریشه‌کن کرد.

ژنراتورهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق
فرمانده انتظامی “خرمبید” گفت: در بازرسی از یک کامیون، ۲ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ “علی‌اکبر کریمی”بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “جنتی‌فر” این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار کامیون، ۲ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی “خرمبید” با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و راننده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس است و کارکنان انتظامی در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی
معاون وظیفه عمومی پلیس فارس گفت: مشمولان وظیفه عمومی از شیراز به مراکز آموزشی سراسر کشور اعزام شدند.
سرهنگ “علی‌اصغر زارعی”اظهار داشت: هفتمین مرحله اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی در سال جاری، سه‌شنبه یکم آبان‌ماه در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس انجام شد.
وی ادامه داد: در این مراسم، کلیه مشمولان وظیفه عمومی با علاقمندی و روحیه جهادی در محل مورد نظر حاضر و با اقدامات و پیش بینی‌های لازم و پس از توجیه جهت طی دوران آموزشی به مراکز آموزشی رزم مقدماتی نیروهای مسلح در سراسر کشور اعزام شدند.

توقیف موتورسیکلت‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در لامرد
فرمانده انتظامی لامرد از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “محسن لشکری”بیان داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی (پیست موتورسواری)، به ۲ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و نسبت به متوقف کردن آنها اقدام کردند.
وی افزود: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور قاچاق و فاقد مدارک قانونی می‌باشد.
فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

تعامل مشترک پلیس و ناحیه مقاومت سپاه در زرین‌دشت
روز گذشته فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زرین‌دشت با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و انتصاب وی را تبریک گفت.
سرهنگ “رحمت‌اله ارجمندی” فرمانده انتظامی زرین‌دشت در این دیدار بر ضرورت مشارکت و همکاری سپاه و فراجا در ایجاد امنیت پایدار تاکید کرد و افزود: امنیت بزرگترین نعمت الهی است که در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیاز اصلی جامعه بوده و ایجاد و گسترش آن در کنار تلاش پلیس نیازمند مشارکت همگانی است.
در ادامه سرهنگ “عبداله مستقیمی” فرمانده سپاه زرین‌دشت ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان، تصریح کرد: آنچه امروز ما به خوبی شاهد آن هستیم برقراری امنیت به صورت کامل و همراه با احساس امنیت است.
تقدیر نماینده مجلس از عملکرد پلیس “خرامه”
نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی شهرستان خرامه از تلاش و خدمات شبانه روزی پلیس در تأمین نظم و امنیت مطلوب قدردانی کرد.
دکتر “غلامرضا توکل” در این دیدار فراجا را مظهر اقتدار و مدافعان امنیت یاد کرد و بیان کرد: امروز در سایه خداوند متعال و تلاش مدافعان امنیت در تمامی عرصه‌ها مردم ما کاملا امنیت را احساس و از این لحاظ همیشه باید شاکر و سپاسگزار باشیم و من شخصا از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه انتظامی خرامه در برقراری امنیت پایدار تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه سرهنگ “کریمی” فرمانده انتظامی خرامه ضمن عرض خیر مقدم به نماینده مردم در مجلس، به اقدامات شاخص پلیس در سال جاری اشاره کرده و بیان داشت: به پاس حضور و تلاش خستگی ناپذیر پرسنل انتظامی شاهد امنیت پایدار در سطح شهرستان هستیم و لازمه موفقیت در این امر، همکاری و مشارکت صمیمانه مردم می‌باشد و مردم فهیم و نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی پشتوانه مستحکمی برای ما هستند
در پایان این دیدار دکتر “توکل” با اهدای لوح تقدیر به فرمانده انتظامی خرامه از زحمات پلیس این شهرستان تجلیل به عمل آورد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در لارستان
فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “سیدمحمد یوسفی”، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در سطح شهر “خور” به یک دستگاه موتورسیکلت سوزوکی فاقد پلاک مشکوک و جهت بررسی بیشتر به راکب موتورسیکلت دستور ایست دادند.
وی بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت فاقد مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به معرفی مالک موتورسیکلت به مرجع قضایی، اظهار داشت: ارزش موتورسیکلت توقیفی برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در ارسنجان
فرمانده انتظامی ارسنجان از پلمب ۲ تالار پذیرایی و ۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “خدابخش حسن زاده”، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی، ماموران پلیس امنیت عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۳۲ واحد صنفی و تالار پذیرایی در سطح شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: در این طرح نظارتی ۲ تالار پذیرایی و ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه و ساعت فعالیت با دستور دستگاه قضایی پلمب شدند.
فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره به استمرار این طرح و بازدید محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی این شهرستان، بیان داشت: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف و فعالیت غیرقانونی مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان گذاشته تا در اسرع وقت رسیدگی لازم صورت گیرد.

توقیف ۱۲۰ دستگاه خودرو وموتورسیکلت متخلف دراقلید
فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۱۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “لطف‌اله محمدی”، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت برخورد با راکبین موتورسیکلت و رانندگان خودروهای متخلف طی یک ماه گذشته در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: ماموران انتظامی در اجرای این طرح موفق به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۱۲۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف شدند.
سرهنگ “محمدی” ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

با اقدام به موقع پلیس، تویوتا سرقتی از محور فسا رد نشد
فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با سرعت عمل ماموران پاسگاه زرجان و پلیس راه، تویوتا مسروقه از محور فسا عبور نکرد.
سرهنگ “فرهاد آراوند”، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه زرجان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو تویوتا هایلوکس در حال تردد در محور شیراز به فسا مشکوک شدند و با همکاری ماموران پلیس راه، دستور توقف را به راننده صادر کردند.
وی ادامه داد: با بررسی مدارک خودرو و استعلام از سامانه پلیس، مشخص شد خودرو مسروقه است و سابقه سرقت به عنف از شهرستان نجف آباد استان اصفهان دارد.
این مقام انتظامی به دستگیری راننده و معرفی وی به مرجع قضایی اشاره کرد و گفت: خودرو مسروقه پس از سیر مراحل قانونی به مالباخته تحویل شد.

دستگیری سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت در کوه‌چنار
فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “حسینعلی شیروانی”، بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی در این طرح، با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ۴ نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه سارقان در تحقیقات و بازجویی های پلیسی به ۲۰ فقره انواع سرقت از جمله احشام، اماکن خصوصی، مزارع و باغات اعتراف کردند، بیان داشت : در این خصوص پرونده تکمیل و متهمان تحویل مرجع قضایی شدند.
دیدار فرمانده انتظامی داراب با خانواده شهید فراجا “محمدحسین قادری”
روز گذشته فرمانده انتظامی داراب با خانواده شهید “محمدحسین قادری” دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در ای دیدار، بیان داشت : امنیت کشور حاصل خون شهدای گرانقدر و صبر و مقاومت خانواده‌های معظم شهدا است و این بزرگترین نعمت کشور است.
وی خاطر نشان کرد : خانواده شهدای والامقام عرصه نظم و امنیت، حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما به آنها مدیون هستیم و کمترین ادای دین به خانواده‌های شهدا ، دیدار با آنان است.
شایان ذکر می باشد شهید “محمدحسین قادری” در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ حین ماموریت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در منطقه “فورگ” شهرستان داراب به شهادت رسید.

انتهای پیام/