نجات جان یک شهروند توسط نامه‌رسان پست استهبان
نجات جان یک شهروند توسط نامه‌رسان پست استهبان

نامه‌رسان پرتلاش پست استهبان با اقدام به موقع و هوشیارانه خود، جان یک شهروند را از خطر خفگی نجات داد. این اقدام شجاعانه با قدردانی بیمارستان و خانواده فرد نجات‌یافته همراه شد.

به گزارش پگاه خبر،  یکی از نامه‌رسانان پست استهبان در حین انجام وظایف خود ، برای تحویل مدارک شناسایی ، به درب منزل خانم درخشان مراجعه می‌کند که دختری با حالتی آشفته از خانه به بیرون آمده و از او درخواست کمک می‌کند.
نامه‌رسان با ورود به منزل مشاهده می‌کند که خانم درخشان با ۷۵ سال سن ، دچار خفگی شده و بر روی زمین افتاده است که با هوشیاری و اقدامات اولیه ، نامه‌رسان سریعاً با اورژانس تماس گرفته و با راهنمایی‌های پرسنل اورژانس، به موقع وارد عمل می‌شود و از طریق باز کردن مسیر تنفس زن مسن که بدلیل تشنج توسط زبان بسته شده بود، جان او را نجات می‌دهد.

نامه‌رسان تا زمان رسیدن اورژانس در محل حاضر می‌ماند و با رسیدن عوامل اورژانس، زن مسن را به آنان تحویل داده و وظیفه نامه‌رسانی خود را ادامه می‌دهد. بیمارستان پس از انتقال زن مسن با تماس با نامه‌رسان از اقدام به موقع و مسئولیت‌ پذیری او قدردانی کرد و تأکید داشت که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، آن زن حتماً جان خود را از دست می‌داد.

روز بعد، نامه‌رسان برای احوالپرسی به منزل زن مسن مراجعه کرد و این بار خود او با قدردانی فراوان، از نجات جانش توسط این نامه‌رسان یاد کرد و گفت: «اگر آن روز شما نیامده بودید، من خفه شده بودم.»

این اقدام انسان‌دوستانه نامه‌رسان پست استهبان، نمونه‌ای از تعهد و مسئولیت‌پذیری کارکنان پست استان فارس است که با تمام توان در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان خود کوشا هستند.

انتهای پیام/