در مسیر پیشرفت، غفلت بزرگ‌ترین آسیب است
در مسیر پیشرفت، غفلت بزرگ‌ترین آسیب است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در جمع مدیران مدارس مقاطع مختلف اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: در مسیر پیشرفت و حرکت به جلو، غفلت نکنید که کوچک‌ترین غفلت بزرگ‌ترین آسیب را به دنبال دارد.

به گزارش پگاه خبر، سید عبدالصمد موسوی، مدیران را رهبران آموزشی، بازوان قوی و همراه مدیریت آموزش و پرورش و مغز متفکر تعلیم و تربیت در ناحیه سه شیراز دانست و ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت:پیوند انجمن اولیا و مربیان اتفاق مبارکی است چون اولیا به عنوان بازوان قوی مدیر در مدارس و به عنوان شرکای ما در تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند که لازم است این همکاری در قالب و چهارچوبی نظام‌مند پیش برود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر لازم است وضعیت دانش‌آموز دیجیتال و ساختن مدرسه برای او را ترسیم کرد. مدیریت در اینگونه مدارس، ویژگی‌هایی دارد؛ داشتن شاخص، شکار فرصت‌ها، داشتن طرح و نقشه، ارزیابی، تکرار، پایش و به روز‌رسانی، درگیر نشدن مدیر با مسائل جزیی و کوچک، کنترل همه جوانب و پرهیز از افتادن به ساه‌چاله‌ها که خاصیت آن عدم برون رفت و حذف شدن است، ویژگی‌هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد.
او در ادامه گفت: جوجه اردک وقتی سر از تخم در می‌آورد، هر جنبنده‌ای را مادر خود می‌داند؛ این تفکر ‌آسیب است و باید تفکر جوجه اردکی را از خود دور کنیم. موسوی به آسیب‌های دیگری در حوزه مدیریت هم اشاره کرد و تکیه بر دانش فکری خود بدون استفاده از توان مشورتی دیگران، خودبزرگ‌بینی واستفاده از مراجع علمی و منابع ناشناس را بخشی از آن دانست.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، غفلت در مسیر پیشرفت را بزرگ‌ترین آسیب عنوان کرد که ما را به جای اول باز می‌گرداند.
موسوی در ادامه این نشست به اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما پرورش یافته یک نظام تعلیم و تربیتی هستیم که باورمان، پایبندی به عفاف و حجاب است و باید از این میراث پیروی کنیم. او از مدیران خواست با مطالعه دقیق آیین‌نامه‌های عفاف و حجاب و با رعایت قوانین از سوی خود، دانش‌آموزان را هم به این مهم ترغیب و تشویق کنند.
او به اهمیت محتواهای آموزشی مناسب در گروه‌های مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و استفاده از آن با هدف افزایش علم و مکمل آموزش را ضروری دانست. هویت‌یابی، هدایت‌تحصیلی، یادآوری و تأکید بر سوابق تحصیلی، تشکیل کمیته‌های کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس، تولید فکر، ارائه‌ی برنامه، تحلیل وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب، ارتقای رضایت‌مندی در چارچوب قوانین برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها،
توسعه مهارت‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در سال، مرور آیین‌نامه‌ها، کیفیت‌بخشی شوراهای مدرسه به ویژه شورای آموزگاران و دبیران، شناخت آسیب‌های اجتماعی منطقه و تعامل با سایر سازمان‌ها برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، کند کردن سرعت آسیب و توانمند‌سازی و مقابله با آسیب‌ها از دیگر مواردی بود که موسوی در رابطه با آن‌ها با مدیران مدارس ناحیه سه شیراز سخن گفت.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در پایان با تأکید بر اهمیت نماز گفت: از کودکی به ما یاد دادند که نماز را مهم بشماریم؛ در اخلاق و سیره امامان معصوم هم بسیار به نماز سفارش شده است. همه موهبت‌هایی که نصیبمان شده به خاطر عبادت و نیایش است. خدا ذیل بندگی کردن به ما لطف کرده و نعمت‌های بی‌شمار عطا فرموده است همین کافی است تا با اهمیت به نماز و اقامه آن، دانش‌آموزان را به این فریضه دینی فرا بخوانیم و یادآور شویم که زنگ نماز از زنگ‌های آموزشی مدرسه و الزامی است.

انتهای پیام/