تخریب شخصیتی مدیران شهری ، نقض آشکار وظایف قانونی است
تخریب شخصیتی مدیران شهری ، نقض آشکار وظایف قانونی است

رئیس کمیته محرومیت زدایی گفت: بر اساس قوانین و مقررات شورا هرگونه تخریب شخصیتی یا اقدام به تحریک نیروهای شهرداری علیه مدیران شهری ، نقض آشکار وظایف قانونی است.

به گزارش پگاه خبر، سیده مریم حسینی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم مسئولیت داریم همواره از مصالح عمومی و منافع شهروندان عزیز دفاع کنیم، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما خدمت به شهروندان و تلاش برای بهبود شرایط زندگی آنان است؛ نه گرفتار شدن دربازی های سیاسی و دعواهای شخصی و یا اینکه  بدنبال جنگ قدرت باشیم.
وی تصریح کرد: اخیرا شاهد برخی اقدامات و سخنان غیرمسئولانه هستیم که به جای همکاری و همدلی به تحریک و جو سازی علیه شهردار محترم و حتی برخی دیگر از اعضای  شورا انجام می شود که اینگونه رفتار ها نه تنها برخلاف اخلاق حرفه ای و اسلامی است .بلکه میتواند خسارات جبران ناپذیری به عملکرد شهرداری و روند خدمت رسانی به مردم¬ وارد  کند.
حسینی با اشاره به اینکه قانون صراحتا مقرر کرده است که شوراها مکانی برای بحث و بررسی کارشناسی ، نظارت بر روند صحیح فعالیتها و ارائه راهکارهای علمی وعملیاتی برای حل مشکلات شهروندان می باشد، بیان داشت: شورای شهر میدانی برای منازعات ، مچ گیری ، کشمکش های سیاسی و شخصی ویا رفتارهای پوپولیستی نیست.
رئیس کمیته محرومیت زدایی افزود: شورا وشهرداری ، دو نهاد مکمل یکدیگر هستند و شهردار بعنوان مجری تصمیمات شورا ، نیازمند حمایت و همکاری همه اعضای شورا و بدنه شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حفظ شان شورا و اعضای آن  را مخدوش نکنید، یادآور شد: افرادی  که به تحریک نیروهای شهرداری می پردازند باید بدانند که با این اقدامات خود نه تنها به وحدت و انسجام تیم مدیریتی آسیب می زنند بلکه به کاهش اعتماد عمومی به این نهادها نیز دامن می زنن و باعث تقویت بی اعتمادی بین اعضا و مدیریت شورا میشوند.
وی ادامه داد: این تخریب ها نه تنها چهره ای نامناسب از نمایندگان مردم به نمایش می گذارد بلکه تاثیری منفی بر اعتماد عمومی دارد اعتماد و رای مردم دردست ما امانت است چه ما ۱۳ عضو  و چه آن دو عضو که بدنبال بازگشت به شورا می باشند.
حسینی خبرنگاران را به عنوان صدای مردم و ناظران عملکرد مسئولان نامید و اظهار داشت: خبرنگاران حلقه وصل مسئولین  به مردم هستند و وظیفه ای حساس و شریف دارند در راستای تقویت آنان باید گام برداشته شود.
وی بیان داشت: مطبوعاتی که دربحران بسر می برند و کوچکترین اشتباه ما ممکن است ارتزاق نیروهایشان را بیشتر دچار مشکل  نماید.
عضو شورای شهر شیراز گفت: مدیریت شورا باید بر اساس قانون تشکیلات ، وظایف و انتخاب  شوراهای اسلامی کشور باشد که شوراها را ملزم به رعایت اصل عدالت و انصاف در تصمیم گیری ها می کند که متاسفانه برخی از تصمیمات به گونه ای اتخاذ شد که منافع عمومی نادیده گرفته شد و صرفا در جهت منافع محدود عمل شد.
حسینی عدم مدیریت  رفتارهای پوپولیستی و تناقض گویی ها را عامل بی اعتماد کردن اذهان مردم دانست و گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود به جای ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی برای حل مشکلات شهر و شهروندان به گونه ای رفتار می شود که در ظاهر ممکن است باعث جلب توجه عمومی و حتی حمایت های لحظه ای بدنبال داشته باشد اما در بلند مدت این گونه رفتارها نه تنها به حل مشکلات مردم کمکی نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن آنها نیز می گردد.
عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز بیان داشت: مراقب باشیم رای مردم امانتی است در دستمان که بزودی باید به آنان برگردانیم همانطور که چشم بر زرق وبرق این امانت باید ببندیم مراقب بعد دیگر این امانت ، که حفظ و پاسداری از روح و روان و آرامش مردم هست ، باشیم.
حسینی در پایان از شهردار شیراز جهت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مطالبه کرد و عنوان داشت: در راستای رعایت عدالت و بر اساس ضوابط و مقررات موجود هرچه سریعتر نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اقدام نمایید.
وی ادامه داد: تغییر شرایط این نیروها نه تنها یک مطالبه قانونی بلکه تاثیر مستقیمی بر افزایش انگیزه و کار آمدی آنان در خدمت رسانی به شهروندان دارد.
انتهای پیام/