آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پگاه خبر،  دکتر «عباس رضاییان زاده» با تاکید بر اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان عنوان کرد: این پویش از بیست و هشتم مهر تا چهارم آبان سال جاری با شعار «هرقدم یک گام به سوی استخوان های قوی تر» در راستای گسترش اطلاع‌رسانی در زمینه راهکارهای پیشگیری از پوکی استخوان به‌ویژه در دوران سالمندی برگزار می‌شود.
او با بیان اینکه شکستگی استخوان مهمترین عارضه بیماری پوکی استخوان در جهان است، افزود: بسیاری از عواملی که منجر به بروز پوکی استخوان می‌شود، قابل اصلاح بوده و می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز پوکی استخوان پیشگیری و یا در صورت ابتلاء، عوارض آن از جمله شکستگی را کنترل کرد و یکپارچگی و تعادل اسکلتی عضلانی را بهبود بخشید.
دکتر رضاییان زاده با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان به پوکی استخوان در سراسر جهان یک مشکل جدی است، ادامه داد: در افراد ۵۰ سال و بالاتر، از هر سه زن، یک نفر و از هر پنج مرد، یک نفر، دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می شود.
او با این توضیح که در این بیماری، تراکم و قدرت استخوان‌های بدن کاهش یافته و به‌ دنبال آن، احتمال شکستگی استخوان‌ها افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بیماری پوکی استخوان یا «استئوپروز»، یک بیماری بی سر و صدا و خاموش است که تهدید جدی برای سلامت سالمندان و میانسالان بوده و بار مالی سنگینی را بر آنان تحمیل می‌کند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مصرف مناسب کلسیم، مصرف کافی ویتامین D ، انجام فعالیت بدنی مناسب و دوری از مصرف سیگار و الکل را از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد.

انتهای پیام/