ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری با بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب در بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور
ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری با بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب در بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور

بیست‌وسومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی به عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های ابرپروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) که با اجرای آن، رکورد ملی حجیم‌ترین عملیات بتن‌ریزی تقاطعات شهری شکسته شد، اختصاص یافت.

به گزارش پگاه خبر، محمد حسن اسدی در بیست و سومین مرحله بازدید شبانه تقاطع نواب صفوی – کمربندی  گفت: حجم ترافیک روی پل شماره شماره سه که دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید، به خوبی دیده می شود و حجم ترافیک کمربندی هم قابل احصا هست.
شهردار شیراز گفت: پل شماره یک تا آخر آبان ماه به اتمام برسد و تردد روی آن قرار گیرد و ترافیک در این منطقه تسهیل می شود و این تقاطع به طور کامل در دهه فجر یا پایان سال به بهره برداری کامل می رسد.
وی گفت: هفته گذشته بسته خوب عمرانی، فرهنگی و ورزشی به بهره برداری رسید و برای هفته آینده بهره برداری از محور شمالی ابرپروژه کوهسار مهدی و بزرگراه سردار سلیمانی – آیت الله حائری شیرازی، را شاهد خواهیم بود و محور جنوبی آن سال گذشته به بهره برداری رسید که موجب رضایت مردم و تکمیل عبور و مرور مردم و تردد را فراهم می کند.
اسدی گفت: رکورد کشور امشب ظرف ۲۴ ساعت، سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی در تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی و کمربندی شکسته می شود، که جای تشکر از پیمانکاران و همکارانم در شهرداری شیراز دارد و بار دیگر نام شیراز در کشور خواهد درخشید.
وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیستم مدیریت شهری، مهمترین دغدغه اجرای پروژه ها تامین اعتبار مالی است، گفت: این مهم فقط به ایران مرتبط نیست و در تمام دنیا هم اینگونه است چون معمولا پروژه ها در شهرهای بزرگ گران تمام می شود.

 

شهردار شیراز افزود: در این پروژه ای که امشب بتن ریزی آن رکورد کشور را می شکند، بیش از ۱۵ هکتار زمین تملک شده است و این درحالی است که قطعات مختلف انجام شده که تملک ها سخت بوده به گونه ای که برخی مالک داشته، برخی ورثه داشته و برخی هم مشکلات دیگری داشته اند که حل شده و تملک انجام شده است و پس از آن در پروژه جابجایی تاسیسات را شاهد بود که توسط دستگاه های مربوطه نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات جابجایی ها انجام شده است.
وی گفت: دغدغه تملک، جابجایی تاسیسات و تامین مالی در انجام پروژه ها بسیار مهم است و در وضع نگران کننده و بحران مالی و قفل شدگی از نظر نقدینگی مواجه هستیم اما معتقدیم اگر به خاطر نبود اعتبار این پروژه ها را با سرعت کمتر احداث کنیم و یا آن را متوقف کنیم، مشخص نیست این پروژه کی به اتمام می رسد.
شهردار شیراز افزود: در شهر شیراز هم حتی یک پروژه نیمه تعطیل نداریم و با هر مشکلی وجود دارد، پروژه ها در حال احداث است و پیمانکاران پروژه ها هم با شهرداری همکاری دارند و از بازخوردی که از مردم دریافت می کنیم و استقبالی که مردم از انجام پروژه ها شاهد هستیم، جای تشکر دارد و این درحالی است رکود بازار مسکن در شهر وجود دارد.
اسدی گفت: شیفت شب هم راه اندازی شده است و پروژه ها از زمان بندی اش هم جلوتر هست و به زودی به بهره برداری می رسد و افتتاح می شود.
محمد امین، هم گفت: امشب در ادامه بازدیدهای شبانه بررسی روند اجرای کار در شیفت شب پروژه تقاطع نواب صفوی – کمربندی انجام شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ثبت رکورد کشوری بتن ریزی را شاهد خواهیم بود، گفت: تقاطع نواب صفوی از سه قسمت مختلف تشکیل شده است، پل روگذر احمد بن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است.
وی گفت: طول عرشه این پل بالغ بر پنج هزار متر هست و بزرگترین تقاطع کشور محسوب می شود و امشب با بتن ریزی سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب رکورد بتن ریزی تقاطع های غیرهم سطح در کشور شکسته می شود که طی ۲۴ ساعت این بتن ریزی انجام می شود.

 

امین افزود: پیش از این رکود بتن ریزی سه هزار تا سه هزار و یکصد مترمکعب بود و تقاطع بزرگی در حال ساخت است و حجم قابل توجهی تملک شکل گرفت که جای تشکر از همه دستندرکاران شکل گرفت و این رکوردها و بزرگترین ها از تملک، رفع معارض و ساخت تقاطع بزرگ در ۲۴ ماه در حال انجام است و به پایان می رسد.
وی گفت: امروز این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواری می دهد که در بهمن ماه امسال از تمامی پل ها استفاده می شود و با بهره برداری از آن شاهد افزایش ایمنی و کاهش ترافیک در معابر متصل هستیم و کاهش سفر را در پی دارد و شهرک های جنوبی بزرگراه امام خمینی (ره)، می توانند به قسمت های شمالی شهر شیراز متصل شوند.
رضا محمدیان، هم گفت: این تقاطع نمونه یکی از کارهای بزرگی است که در شیراز و جنوب کشور به عنوان بزرگترین تقاطع در حال احداث است و حتی در کشور نمونه ندارد و یکی از کارهایی است که جمله «می شود، می توانیم» را متبلور می کند.

رئیس کمیسون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه این پروژه سال ۹۶ کلنگ خورد قریب به پنج تا ۶ سال به غیر از تجهیز کارگاه و چند شمعی که زده شد، متاسفانه اتفاقی دیگری روی نداد، تاکید کرد: در یک و نیم سالی که دکتر اسدی به عنوان شهردار شیراز حضور دارد، با همت شهرداری و تیم مدیریتی و پیمانکار خوبی که دارد این پروژه در یک زمان بندی مناسب شکل گرفت و مراحل نهایی خودش را طی می کند.

 

وی افزود: متاسفانه خیلی ها، اهل حرف زدن، بلف زدن و شعار زدن هستند و از سیاست گذاری و خدمت به مردم فقط حرف زدن را یاد گرفته اند اگر فکر های افراد و فکرهای مدعیان به کار گرفته شود و به عمل برسد، کارهای بزرگتر از این خیلی آسان می توان انجام داد.
محمدیان با اشاره به اینکه یک هزار پروژه در شهر شیراز در حال احداث است، گفت: چندین پروژه و ابرپروژه در شهر شیراز در حال اجراست و این نمونه ای از سایر پروژه هاست و در فواصل مختلف تا پایان سال چند صد پروژه به بهره برداری می رسد و طبیعتا توسعه زیرساخت های شهر شیراز و احداث این پروژه ها در ارتقا این شهر در جنوب کشور موثر خواهد بود.

انتهای پیام/