رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با مدیرکل و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: به زودی سند نامگذاری کوچه ها و معابر شیراز به نام مبارک شهدای این شهر رونمایی می شود.

به گزارش پگاه خبر، افسانه خواست خدایی رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با ابراهیم بیانی مدیرکل و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و موسسه ایثار استان گفت: در راستای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری کوچه ها و معابر شهرها به نام مبارک شهدا، شورای اسلامی شهر شیراز اقدام به اجرای این طرح کرد و عملیات ویژه‌ای از یک ماه گذشته شروع کردیم تا نام مبارک شهدای شهر شیراز، زینت بخش معابر و کوچه های این شهر شود.

وی با بیان اینکه این طرح در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید گرانقدر استان فارس، اجرا شده است، افزود: به زودی سند نامگذاری کوچه ها و معابر شیراز به نام مبارک تمامی شهدای این شهر رونمایی می شود و این کار برای نخستین بار در کشور در شیراز تحقق می یابد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: یقین داریم که اقدامات صورت گرفته در شهر شیراز توسط شورا و شهرداری در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همانند قطره‌ای مقابل دریا است که باید بیش از پیش در این راه پر خیر و برکت کوشا باشیم.

خواست خدایی افزود: در حال حاضر ۷۰۰ نام گذاری به نام شهدا در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز بر روی معابر و پل‌ها انجام شده است.
رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز تمثال مبارک شهدا به شکل تابلو چهار تایی در رفوژ‌های وسط بولوار ها نصب خواهد شد و همچنین کمیته‌ای با حضور نمایندگان ادارات مرتبط با امورات شهدا و جامعه ایثارگران تشکیل شده است تا بتوان اقدامات را در این عرصه به بهترین وجه انجام شود.

وی بیان کرد: با مساعدت شورا و شهرداری شیراز ردیفی برای ساخت و نصب تابلوی شهدای شاخص شهر شیراز تصویب شد که در این راستا ۱۵ تابلو با ۴۰ تصویر از تمثال شهدا با استفاده از هوش مصنوعی ساخته و در آینده نصب خواهد شد.
خواست خدایی با تاکید بر اینکه قطعا هر قدمی که در راه شهدا برداشته می‌شود یقینا سرمایه گذاری برای آینده ماست که جوانان ما بیمه شهدا شوند، افزود: ازآنجایی که بانوان نقش بسزایی در ترویج وتوسعه فرهنگ شهید وشهادت دارند در این راستا ۵ مکان در شهر شیراز به نام مبارک شهدای زن نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بالاترین خیر ونیکی بنابه فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) شهادت است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی میخورند اما ما انسان‌ها درک این فرمایش را نداریم و متوجه مقام شهید نیستیم.

ابراهیم بیانی افزود: تنها خود شهدا می‌دانند که شهید کیست و چه منزلتی دارد چنانچه هیچ کس در این عالم نمی‌تواند مقام شهید را درک کند همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند نه خاکیان و نه افلاکیان نمیفهمند که شهدا چه مقامی دارند.

وی در ادامه افزود : بنابه تعبیر مقام معظم رهبری به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و امروز هرچه برای شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کار شود یقینا کمک به ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتفاقات مبارکی در حال رخ دادن در منطقه غرب آسیا است، تشریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها برای تمام کردن کار غزه و حماس و از بین رفتن حزب الله و نهایتا حذف ایران برنامه ریزی کرده بودند، اما نقشه آن‌ها نقشه بر آب شد.
بیانی پیروزی‌های محور مقاومت را ناشی از الگو گیری از فرهنگ شهید و شهادت دانست و تاکید کرد؛ این روحیه مقاومت باعث شده امروز رژیم صهیونیستی به استیصال برسد و یقینا سرچشمه مقاومت، فرهنگ والای ایثار و شهادت است.

وی در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد که در شیراز به عنوان مرکز استان مکان‌هایی به نام شهدای ۳۷ شهرستان استان نامگذاری شود چراکه این کار نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت و وقتی ساکنان و مسافران شهرستان‌های دیگر از شیراز عبور می‌کنند، به شهدای خود افتخار خواهند کرد واحساس غرور خواهند نمود. همچنین این کار ارزش وسطح نامگذاری معابر ومکان های شهری را بالا می‌برد و نام و یاد شهدای شهرستان‌های استان زنده خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: از نام شهدای عملیات‌های دفاع مقدس همچون شهدای عملیات فتح المبین، شهدای عملیات بیت المقدس ،شهدای عملیات کربلای ۴ و… نیز در نامگذاری معابر شهر شیراز می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/