بررسی ۱۸۵۷ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون
بررسی ۱۸۵۷ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۵۷ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه بررسی و مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش پگاه خبر، دکتر «مهرداد شریفی» با اعلام این خبر گفت: یکی از کمیسیون های مهم در دانشگاه علوم پزشکی، کمیسیون ماده یازده تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم را در بر می‌گیرد.
او افزود: از مجموع هزار و ۸۵۷ پرونده بررسی شده، تعداد هزار و ۶۳۴ پرونده به تعزیرات حکومتی، ۱۰۷ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب،۱۱۰ پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.
دکتر شریفی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات سلامت از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی تعطیل شد.
معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدید کنندگان سلامت جامعه، امری ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به عنوان یکی از اولویت های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتر شریفی با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هم استانی ها دارد، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، با تماس با شماره تلفن ۱۸۱۹ و ۱۹۰ به صورت شبانه روزی موضوع را برای پیگیری به کارشناسان اطلاع دهند.

انتهای پیام/