حسینعلی امیری استاندار فارس شد
حسینعلی امیری استاندار فارس شد

مراسم‌تودیع و معارفه استاندار فارس در سالن شهید امامی  با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش پگاه خبر، وزیر کشور در مراسم‌تودیع و معارفه استاندار فارس در خصوص انتخاب استاندار فارس و اهمیت آن گفت: بیشترین وقت را شخصا برای این امر قرار دادم زیرا ظرفیت بسیار عظیمی در این استان وجود دارد و ظرفیتها باید تبدیل بالفعل شود.

نیاز بود در استان پهناور فارس استانداری در حد ملی انتخاب شود

اسکندر مومنی  تصریح کرد: فردی آشنا به ظرفیتهای فارس و در سطح ملی کار کرده باشد که در کار گروه تعیین شده بر اساس شاخص ها اولویت اول دکتر امیری قرار داشت.

وی ادامه داد: مردم استان فارس لایق بهترین‌ها بوده و با توجه به تلاش‌هایی که پیشتر صورت گرفته تاکنون نتوانسته ایم خدمت رسانی ویژه ای به مردم فارس انجام شود البته مردم بهترین داور هستند و هیچگاه کسانی که به آنان خدمت کرده اند را فراموش نمی‌کنند.

وزیرکشور افزود: با نگاهی به سوابق امیری در خواهیم یافت که در حوزه‌های ملی و استانی دارای مناصب مختلفی بوده که این موضوع موجب خواهد شد تا با آشنایی با ارکان مختلف دولت و مجلس از ظرفیت‌های موجود به گونه‌ای استفاده شود که فارس با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار بگیرد.

مؤمنی اظهار داشت: این پایان کار نیست بلکه آغاز مسیری است برای توسعه فارس و این موضوع محقق نخواهد شد مگر آنکه تمامی آحاد جامعه در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم افزایی زمینه توسعه فارس را فراهم کرد.

به گفته این مقام مسئول برای انتخاب استانداران ۱۰ شاخص اصلی در نظر گرفته شده اما طی یک سال آینده تمامی استانداران دولت چهاردهم از طریق چند شاخص مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت اما یکی از مهم‌ترین شاخص‌های استانداران ایجاد همدلی و وفاق در میان آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: هم کاری، توسعه و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه باید توسط استانداران انجام شود از این رو استانداری در کشور موفق است که بتواند تمامی دستگاه‌ها را در کنار یکدیگر در مسیر توسعه قرار دهد البته ارتباط مستمر با مردم و مردم محوری باید مدنظر استانداران کشور باشد.

وزیر کشور افزود: استان فارس باید یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور باشد و این استان قطب گردشگری سلامت بوده و هست و باید بر اساس برنامه هفتم توسعه ورود گردشگری در پایان برنامه به ۱۵ میلیون نفر برسد از این رو تلاش‌ها باید در این مسیر قرار بگیرد که برنامه هفتم توسعه در تمامی استان‌های کشور محقق شود.

به گفته این مقام مسئول شاید در زیرساخت‌ها نظیر زیرساخت فرودگاهی و راه‌ها دارای مشکلاتی باشیم اما باید مشکلات جامعه برطرف شده و گردشگری در کشور توسعه یابد.

مؤمنی گفت: یکی از سخت‌ترین شاخص‌هایی که در کشور وجود دارد تأمین اعتبار و تخصیص بودجه است و در کشور به سختی بودجه تأمین می‌شود از این رو روا نیست بودجه‌هایی که به سختی تأمین می‌شود به طرح‌هایی غیر اولویت دار یا طرح‌های غیرفعال اختصاص یابد.

 

انتهای پیام/