اصناف مصداق بارز وجاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله هستند
اصناف مصداق بارز وجاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله هستند

محمد هادی ایمانیه با تاکید بر اینکه کسبه همواره همراه اصلی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بودند، به آیه وجاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله اشاره کرد و افزود: اصناف و بازاریان در عمل با مال و جان خود در راه خداوند متعال جهاد کرده اند و گواه آن تقدیم ششصد شهید از این قشر برای نظام اسلامی است.

به گزارش پگاه خبر،  محمدهادی ایمانیه صبح یکشنبه پانزدهم مهرماه در یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس که در راستای کنگره ملی امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان، فرمانده بسیج اصناف کشور در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا بویژه شهدای جامعه اصناف و بازاریان که جان عزیز خود را در راه اعتلای اسلام و ایران عزیز در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: شهادت پرچمدار جبهه مقاومت شهید سید حسن نصرالله را تسلیت و تعزیت عرض می کنم و برای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای مدظله‌العالی آروزی طول عمر و تندرستی دارم.
استاندار فارس از عزیزان سپاه فجر استان که در راستای بزرگداشت شهدا آنچه در توان داشته اند را به میدان آورده اند، قدردانی کرد و اظهار داشت: قطعه یاد شهدا برای هر زمان و مکانی برکت ایجاد می کند.
وی افزود: پدر و پدربزرگ بنده جزئی از بازاریان و اصناف این استان بودند؛ یادم می آید اصناف چگونه از انقلاب و نهضتی که امام خمینی رحمت الله علیه بوجود آورد حمایت کردند.
ایمانیه با تاکید بر اینکه کسبه همواره همراه اصلی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بودند، به آیه ” وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ” اشاره کرد و افزود: اصناف و بازاریان در عمل با مال و جان خود در راه خداوند متعال جهاد کرده اند و گواه آن تقدیم ششصد شهید از این قشر برای نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: پشتیبانی های بازاریان در قبل از انقلاب، حین انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تا به امروز بویژه در تامین مواد غذایی بر هیچ فردی پوشیده نیست و نخواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره بر اینکه اصناف همیشه سردمدار یک فرهنگ حسنه و سنت الهی بوده‌اند، خاطر نشان ساخت: کسب مال حلال و مراقبت بر جلوگیری از ورود مال حرام به زندگی شخصی و کسب و کار، همواره یکی از سنت های پسندیده و قابل توجه کاسبان از دیرباز تا به امروز بوده که باید همچنان به آن توجه کرد چرا که مسیر شهدا، همین مسیر بوده است که در وصیت نامه های آنان به دفعات تکرار شده است.
انتهای پیام/