چشم سه استان به پروژه راهبردی زیرگذر نیمهمسقف گویم است تا در کنار تمام جذابیتهایش، تردد از شیراز به اصفهان و کهگیلویهوبویراحمد در دو مسیر رفتوبرگشت را روان کند.
به گزارش پگاه خبر، چشم سه استان به پروژه راهبردی زیرگذر نیمهمسقف گویم است تا در کنار تمام جذابیتهایش، تردد از شیراز به اصفهان و کهگیلویهوبویراحمد در دو مسیر رفتوبرگشت را روان کند.
پروژهای مهم به طول ۲ کیلومتر در تراز ملی که شاید کمتر کسی میتوانست روزی ساخت آن را تصور کند.
شهردار شیراز با اشاره به روند تکمیلی زیرگذر گویم، اجرای آن را تحولآفرین خواند و گفت: سهم این پروژه در تسهیل رفتوآمد ایمن و سریع مردم و کاهش بار ترافیک بزرگراهی شمال غرب شیراز و اتصال آن به انتهای قطعه هفتم آزادراه شیراز-اصفهان آنقدر حیاتی است که چشم سه استان به افتتاح آن است.
محمدحسن اسدی با بزرگ مقیاس خواندن این پروژه حجم خاکبرداری و بتنریزی آن را کم سابقه دانست و تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ هزار متر مکعب بتن و ۸ هزار تن فولاد در این پروژه استفاده شده است که در نوع خود بینظیر است.
وی افزود: ترافیک سنگین در مسیر تردد شریان اصلی ارتباطی استان.های فارس، اصفهان و کهگیلویهوبویراحمد و محور شمال غرب به غرب شیراز سالها موجب رنجش شهروندان و مسافران بود که خوشبختانه با همکاری مردم، اهتمام شورای اسلامی شهر شیراز و همت شهرداری شیراز، این پروژه مراحل پایانی خود را میگذراند.
شهردار شیراز پیشرفت پروژه را حدودا ۹۰ درصد عنوان و تصریح کرد: این عملیات در سه نوبت به صورت شبانهروزی در حال انجام است و با اتمام مراحل زیباسازی و نورپردازی پیشبینی میکنیم در بهمنماه افتتاح شود تا با اتصال خود به آزادراه اصفهان-شیراز بتواند پاسخگوی حجم بالای ترددهای پیشبینی شده باشد.
این مقام ارشد شهری شیراز با اشاره به دشوار بودن اجرای زیرگذر گویم گفت: امروزه اجرای پروژههای عمرانی کار آسانی نیست و به جز تأمین اعتبارات لازم، تملک و جابجایی تأسیسات این پروژهها نیز باید با حساسیت بسیاری صورت بگیرد تا برای زندگی و معیشت ساکنین اطراف پروژهها کمترین مزاحمتی بهوجود نیاید.
انتهای پیام/