پروژه علی بن حمزه(ع) در توسعه گردشگری شهری موثر خواهد بود
پروژه علی بن حمزه(ع) در توسعه گردشگری شهری موثر خواهد بود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از پروژه زیرگذر علی بن حمزه(ع) که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری و دیگر مدیران شهرداری همراه بود، گفت: از آنجا که با تکمیل این پروژه مسیر حرم مطهر علی […]

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از پروژه زیرگذر علی بن حمزه(ع) که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری و دیگر مدیران شهرداری همراه بود، گفت: از آنجا که با تکمیل این پروژه مسیر حرم مطهر علی بن حمزه(ع) در راستای محور عرفان به پیاده راه تبدیل می شود، از اینرو می تواند در توسعه گردشگری شهری تاثیر گذار باشد.


به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز ، دکتر نواب قائدی با بیان اینکه پروژه زیر گذر شمالی این محور به طور کامل اجرا شده است، به زیر گذر جنوبی در حال احداث علی بن حمزه (ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به مشخصات فنی پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) سیستم سازه ای این پروژه را دال مجوف پیش تنیده عنوان کرد و افزود: این پروژه دارای طول مسیر ۴۲۳ متر و عرض متوسط ۱۶ متر است که ۱۶۶۴ متر مربع مساحت عرشه آن است.
وی ایجاد فضای پیاده زیارتی و گردشگری و تکمیل پیاده راه عرفان و همچنین تسهیل رفت و آمد در خیابانهای ساحلی غربی و شرقی را از جمله اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.


قائدی در پایان، تاخیر بوجود آمده در اجرای این پروژه را مسائلی چون جابجایی تاسیسات شهری عنوان و ضمن عذرخواهی از کسبه و اهالی منطقه، از صبر و شکیبایی انها در اجرای این پروژه قدردانی کرد.