برگزاری دومین نشست هم اندیشی ستادهای شاهد مراکز علمی، آموزشی و حوزوی استان فارس در شیراز
 برگزاری دومین نشست هم اندیشی ستادهای شاهد مراکز علمی، آموزشی و حوزوی استان فارس در شیراز

دومین نشست هم اندیشی ستاد های شاهد و ایثارگر مراکز علمی، آموزشی و حوزوی استان فارس به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، دومین نشست هم اندیشی ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز علمی، آموزشی و حوزوی استان فارس به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ایام جشن و سرور اهل بیت(ع)، گفت: نشست هم اندیشی ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز علمی و آموزشی استان فارس به صورت گردشی و به میزبانی دستگاه های عضو برگزار خواهد شد و در نخستین روزهای سال تحصیلی جدید برای افزایش هماهنگی ها نیز یقینا نشست بعدی برپا می شود.

ابراهیم بیانی با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از مهم ترین رویدادهای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و تاریخ ملت ایران است که بایستی گرامی داشته شود و از مجاهدت دلیر مردان ایرانی که به دعوت امام راحل(ره) از همه علایق خود گذشتند تا بتوانند برای این کشور آسایش و آرامش را به ارمغان بیاورند، یاد شود.

وی با بیان اینکه شهدا و جامعه ایثارگری حق بزرگی بر گردن ما دارند و تاریخ پر افتخار دفاع مقدس روایت ناب کم ندارد که می توان به آنها پرداخت، ادامه داد: ابعاد دوران سرنوشت ساز دفاع مقدس برای جوانان بایستی تشریح شود چراکه درحالی که انقلاب اسلامی ایران نوزده ماه بیشتر عمر نداشت، جنگی نا برابر بر این کشور تحمیل شد درحالی که آمادگی و انسجام کافی را نداشتیم.

این مقام مسئول افزود: جنگ تحمیلی در وسعتی به طول ۱۲۳۳ کیلومتر ازدهانه فاو تا مرز بازرگان شروع شد و ۵ استان همچون کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان و کرمانشاه درگیر جنگ شدند و ملت ایران تقریبا دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه دفاع مقدس در طول تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته ایران نمونه نداشت، گفت: تمام کشورهای قدرتمند دنیا در کنار صدام قرار گرفتند و تجربیات، سلاح، تجهیزات، پول و نیروی انسانی خود را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند و کمتر کسی فکر می کرد که ایران اسلامی در جنگ ۸ ساله بتواند پیروز شود اما در پایان پیروزی حتمی نصیب رزمندگان ایران شد لذا بایستی هفته دفاع مقدس را با شکوه برگزار کنیم و با قوت به جامعه به خصوص به نسل جدید، دانشجویان و نوجوانان معرفی کنیم چراکه این قشر بیشتر در معرض شبهات، القائات و دروغ قرار دارند.

وی تصریح کرد: از مجاهدت های شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان در هفته دفاع مقدس باید یاد شود چراکه تاریخ پر افتخار دفاع مقدس روایت ناب کم ندارد که می توانیم به آن بپردازیم و الگوهای برتر زندگی را معرفی کنیم.

بنابه گفته بیانی، امروزه تهاجم فرهنگی بدون توقف توسط دشمن در حال انجام است که باتوجه به بازخورد گیری از طرح های ابتکاری، ارتباط و انس گیری نسل جدید با شهدا و خوانش سیره زندگی شهدا توانسته بخشی از این تهاجمات دشمنان را خنثی کند بنابراین دانشگاه ها و ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز علمی استان با انجام طرح های ابتکاری و انس با شهدا می توانند در آینده جوانان کشورمان تاثیر گذار باشند.

بیانی از اعضای ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز علمی و آموزشی استان فارس خواست که به صورت ویژه به هفته دفاع مقدس بپردازند چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند کار برای زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز به مثابه جهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: امیدواریم همانند سال گذشته در اوایل سال جدید تحصیلی، جلسه دانشجویان و طلاب جدالورود شاهد برگزار شود تا اقدامات توجیهی مناسب انجام شود.

وی اردوهای راهیان پیشرفت را یکی از جذاب ترین اردوها برای نسل جدید دانست و گفت: هماهنگی با سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و سایر مراکز نظامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده که ستادهای شاهد مراکز علمی و آموزشی می توانند اردوهای راهیان پیشرفت را برای دانشجویان و کارکنان شاهد دانشگاه خود برگزار کنند.

گفتنی است، در این نشست روسا و نمایندگان ستاد های شاهد و ایثارگر مراکز علمی و آموزشی استان فارس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
این نشست تعاملی درکشور برای اولین بار در فارس اجرایی شده و امید است نتایج خوبی برای جامعه هدف داشته باشد.

انتهای پیام/