پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود
پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود

وزیر کشور با بیان اینکه کشور دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد، تاکید کرد که پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود.

به گزارش پگاه خبر، دکتر اسکندر مومنی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت الله رئیسی در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی است که با تدبیر رییس جمهوری گام اول آن در تشکیل دولت وفاق ملی و اعتماد مجلس به تمامی اعضای کابینه برداشته شد.

مومنی افزود: این آغاز کار است و برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه جانبه مولفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از مهمترین آنها کارآمدی و خدمت به مردم است و همه مسئولان باید تلاش کنند که زندگی روزمره و کاری مردم با آرامش همراه باشد.
وی تصریح کرد: همه باید در رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت زندگی آنها تلاش کنیم و در عین حال حفظ کرامت همه هموطنان با هر قومیت و تفکری نیز واجب است.
وزیر کشور دربخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و راکد، گفت: کشور دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و منابعی که با وجود تحریم و مشکلات به سختی به دست می‌آید و تبدیل به پروژه های نیمه تمام می شود و روی خاک می‌ماند، ناامنی ذهنی برای مردم به وجود می آورد و همچنین کارآمدی مسئولان را نیز زیر سوال خواهد برد.
مومنی تاکید کرد: طی ادوار گذشته شاهد بوده ایم که عمدتا خدمات در شهرهای بزرگ و یا مناطق خاص متمرکز شده بود که باید این رویه اصلاح شود و رعایت عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم و مناطق مختلف باید در دستور کار دستگاه های خدمات رسان بویژه مدیریت شهری باشد.
وی یکی از مشکلات بزرگ کشور را پروژه های نیمه تمام دانست و گفت: پروژه ها در سه سطح شامل نیمه تمام، جاری و در حال تکمیل تقسیم می شود؛ ولی برخی راکد و بخشی دیگری نیز سالها تعطیل و فراموش شده است که باید این پروژه ها دسته بندی و اولویت بندی شود.
وزیر کشور اظهار کرد: بعضی پروژه ها درصد پیشرفت بالایی دارند و نیازمند اندک اعتباری برای بهره برداری است که باید به جد دنبال و تعیین تکلیف شود و برخی دیگر در سطح محلات می تواند سریع تر تعیین تکلیف شود.
وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برای افتتاح طرح های عمرانی امروز گفت: در خصوص طرح هایی که قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود، از معاون عمرانی دو سوال کردم، اول اینکه آیا منابع آن پیش بینی شده ؟ و دیگر اینکه در موعد مقرر پروژه به پایان می رسد یا کلنگ زده می شود و به بقیه پروژه های نیمه کاره ملحق می شود؟ که گفتند هم منابع تامین شده و هم در موعد مقرر به پایان می رسد.

وزیر کشور در ادامه گفت که بنده با این دو شرط در اینجا حضور یافتم و گفتم اگر پروژه ها در موعد مقرر به پایان نرسد، باید پاسخگو باشند.

در این آیین، با حضور وزیر کشور ۶۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/