اخبار نیروی انتظامی فارس/ برگزاری مراسم عزاداری در ستاد انتظامی استان فارس
اخبار نیروی انتظامی فارس/ برگزاری مراسم عزاداری در ستاد انتظامی استان فارس

مراسم عزاداری به مناسبت فرا رسیدن رحلت جانگداز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین سالگرد شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، مراسم عزاداری و قرائت زیارت پر فیض عاشورا با حضور فرماندهان و کارکنان انتظامی استان و حجت الاسلام و المسلمین “حسین ملک مکان” رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در ستاد انتظامی برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ملک مکان ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (علیهم السلام)، با بیان روایت هایی از پیامبر اکرم اسلام و ائمه اطهار، پیرامون اخلاق، سیره و روش زندگی آنان سخنانی را بیان کرد.
وی ضمن تشریح ویژگی ها و شرایط جامعه و مردم در دوران آخر الزمان، افزود: بنا بر روایت های موجود، در این دوران حاکمیت های ظلم و جور در دنیا زیاد می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در دوران آخر الزمان، دینداری و حفظ دین بسیار سخت می شود و طبق روایات، نگهداری دین در آن دوران، همچون نگه داشتن آتش گداخته در دستان است.
حجت الاسلام و المسلمین ملک مکان در بخش پایانی سخنان خود از زحمات و تلاش های شبانه روزی و مخلصانه فرماندهان و کارکنان انتظامی استان فارس در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه، تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این مراسم، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اهدا لوح تقدیر به تعدادی از فرماندهان و معاونان مجموعه انتظامی استان، از آنان در راستای تعامل و همکاری در برگزاری مراسم های مذهبی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

توقیف کالای قاچاق ۴۸ میلیاردی در “کازرون”
جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه حفاری قاچاق به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.
سردار “یوسف ملک زاده” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خاور حامل دستگاه حفاری مشکوک شدند.
وی خاطر نشان کرد: پس از متوقف کردن خودرو و بررسی های بیشتر مشخص شد که این خودرو حامل یک دستگاه کمپرسور باد حفاری سنگین صنعتی قاچاق و فاقد مدارک قانونی می باشد.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه، خودرو توقیف، یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

اختلافات شخصی منجر به قتل شد
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری قاتل ۱۶ ساله در کمتر از ۶ ساعت پس از ارتکاب به جرم خبر داد.
سرهنگ “اسماعیل زراعتیان “اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در یکی از محله های شهر شیراز، بلافاصله ماموران کلانتری “۱۴ مدرس” به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد که طی درگیری بین دو نفر، یک مرد ۲۰ ساله به وسیله چاقو مجروح و به بیمارستان اعزام و فرد ضارب نیز متواری شده است.
سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه فرد مجروح در بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است، گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیس، قاتل ۱۶ ساله در کمتر از ۶ ساعت در مخفیگاهش در شیراز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه علت وقوع درگیری و قتل، اختلافات شخصی بوده است، افزود: فرد قاتل پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با خانواده شهید “خانعلی پور”
سرهنگ “حمید افرامن” در این دیدار که به همراه رؤسای ادارات آموزش همگانی و مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی‌های جوانان عزیز کشورمان، اظهار داشت: این انقلاب با فداکاری و از خودگذشتگی جوانان عزیز شکل گرفته است.
وی خون شهدا را ضامن استمرار امنیت دانست و تصریح کرد: همه ما به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم که رهرو آرمان ها و اهداف شهدا هستیم.
سرهنگ افرامن وجود خانواده شهدا را مایه خیر و برکت دانست و گفت: همه ما مدیون تلاش ها و ایثارگری های شهدا هستیم و توجه و رسیدگی به امورات و مشکلات خانواده های این عزیزان را وظیفه خود می دانیم.
در پایان این دیدار، ضمن قرائت فاتحه به روح این شهید بزرگوار با اهداء لوح تقدیر، از همسر این شهید والامقام تجلیل شد.
شایان ذکر است، شهید والامقام “آیت اله خانعلی پور” از شهدای انتظامی بود که سال ۱۳۹۳ طی درگیری با اشرار در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اعتراف سارقان به ۱۰ فقره سرقت احشام
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری۳ سارق احشام و کشف ۱۰ فقره سرقت از آن ها خبر داد .
سرهنگ “کاووس حبیبی” اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در محدوده شهرک های اطراف شیراز، بررسی و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد یک تیم سه نفره اقدام به سرقت احشام در سطح شهرک های اطراف شهر شیراز می نمایند که طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در بازجویی های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت احشام اعتراف، صحنه های سرقت بازسازی و تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به دامداران توصیه کرد: محیط دامداری از نور و روشنایی کافی برخوردار بوده و از نگهبان شب قابل اطمینان استفاده نمایند.

انتهای پیام/