کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است
کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آسیب های اجتماعی موضوعی بین دستگاهی است و برای کاهش آن ها باید همه دستگاه ها مشارکت داشته باشند. به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، سیداحمد احمدی زاده در بیستمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در شیراز با بیان این که بر […]

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آسیب های اجتماعی موضوعی بین دستگاهی است و برای کاهش آن ها باید همه دستگاه ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، سیداحمد احمدی زاده در بیستمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در شیراز با بیان این که بر اساس دستور مقام معظم رهبری همه دستگاه ها موظف به همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی هستند، اظهارداشت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب باید کار فوق العاده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی باید انجام شود.
وی با اشاره به این که اتفاقات خوبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تاکنون انجام گرفته است، ادامه داد: واگذاری خیلی امور به سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی اتفاق بسیار خوبی بوده است و با توجه به این که در فارس حدود یک هزار سمن داریم، بهره گیری از این ظرفیت بسیار بالا برای پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار داشته است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به حضور خیرین بزرگ و پیشرو در این استان اشاره کرد و گفت: اگر حقوق کودکان به خوبی تبیین شود می توانیم از ظرفیت خیرین هم در این حوزه استفاده کنیم.
احمدی زاده با بیان این که فضای مجازی موضوع جدیدی است که در حوزه آسیب های اجتماعی باید تدابیری برای آن اندیشیده شود، افزود: بارگذاری تصاویر کودکان و انواع بازی هایی رایانه ای که بدون محدودیت سنی در اختیار کودکان قرار می گیرد از جمله موارد آسیب زا در فضای مجازی است و با وجود این که در کشورهای غربی محدودیت سنی برای حضور کودکان تعیین شده است  ولی در کشور ما کودکان به همه اطلاعات فضای مجازی دسترسی دارند که بسیار آسیب زا است و بخشی از پرونده های فضای مجازی مربوط به این موضوعات است.
وی با تاکید بر این که آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی را باید جدی بگیریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان ظرفیتی بزرگ و کارشناسی در زمینه گسترش آموزش های مرتبط با آسیب های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هفت دفتر تسهیل گری در حاشیه شیراز برای رصد و پایش آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.