بازدید رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور از برق منطقه ای فارس و تاکید بر اهمیت آموزش مدیریت مصرف
بازدید رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور از برق منطقه ای فارس و تاکید بر اهمیت آموزش مدیریت مصرف

در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و فشار مضاعف بر شبکه برق در استان فارس، قاضی کاظم اکرمی، رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور، به منظور بررسی وضعیت و ارائه راهکارهای بهبود، از برق منطقه فارس بازدید کردند.

به گزارش پگاه خبر، در این بازدید که با حضور معاونین ایشان و به صورت سرزده در دیسپاچینگ برق منطقه فارس انجام شد، آقای اکرمی با بازدید از اتاق کنترل دیسپاچینگ، از نزدیک با سیستم‌های مدیریت ، نظارت ،پایش و کنترل شبکه آشنا شدند. در این بازدید ایشان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق منطقه فارس در حفظ پایداری شبکه برق در شرایط حساس و پربار تابستان، تعهد و مسئولیت‌پذیری کارکنان صنعت برق در خدمت رسانی به مردم را شایسته تقدیر دانستند.

در ادامه مهندس یداله حقیقی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس ، با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت برق منطقه‌ای فارس، گفت: این شرکت از سال قبل با اجرای پروژه های توسعه محور و اجرای برنامه های متنوع تلاش نمود از پیک بار تابستان امسال بدون اعمال محدودیت به مشترکین عبور نماید که به لطف خدا این امر تا کنون محقق شده است. وی ضمن قدردانی از مردم شریف استان افزود ادامه این روند تنها در صورتی ممکن است که مشترکان صنعت برق نیز با اجرای دستورالعمل های ساده مدیریت مصرف خادمان این صنعت را در خدمت رسانی یاری نمایند.

در ادامه، اکرمی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در استفاده بهینه از ثروت ملی گفت: “ما باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که انرژی یک نعمت ارزشمند است و باید با دقت از آن استفاده کنیم.” ایشان همچنین بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی عمومی تاکید کردند و از رسانه‌ها خواستند تا با پوشش گسترده این موضوع، مردم را به مشارکت در کاهش مصرف برق تشویق کنند.

حقیقی نیز، آگاهی مدیران ارشد استان از اهمیت و جایگاه انرژی را مهم و ارزشمند برشمردند و افزودند که صنعت برق در سال جاری با در نظر گرفتن ده ها برنامه تشویق محور از جمله پویش با انرژی تلاش نموده است تا اصلاح فرهنگ مصرف را بصورت مشوق محور پیگیری نماید.

صرفه‌جویی در مصرف برق علاوه بر کاهش فشار بر شبکه برق، به کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های خانوار کمک می‌کند.

در همین راستا، برق منطقه ای فارس از عموم مردم درخواست کرد تا با رعایت نکات زیر، در کاهش مصرف برق همکاری نمایند:

استفاده از وسایل برقی در ساعات غیر اوج مصرف (به خصوص بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر)
استفاده از نور طبیعی به جای روشن کردن چراغ‌ها در طول روز
استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در ساعات غیر اوج مصرف
استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف LED
با همکاری همگانی می‌توانیم از پس این چالش برآمده و آینده‌ای روشن‌تر برای استان فارس رقم بزنیم.

انتهای پیام/