۲۸۷ میلیارد تومان کمک ساخت مسکن برای بیماران پروانه ای
۲۸۷ میلیارد تومان کمک ساخت مسکن برای بیماران پروانه ای

مجری بنیاد علوی در فارس گفت: در جهت حمایت از بیماران پروانه ای و افراد کم برخوردار بنیاد علوی تاکنون  مبلغ ۲۷۸میلیاردتومان برای ساخت مسکن به ایشان کمک بلاعوض کرده است.

به گزارش پگاه خبر، بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ در استان فارس شروع به کار کرده و تا امروز در تک تک روستاهای محروم و کم برخوردار شبکه سازی شده و در بحث محرومیت زدایی به طور جدی کار می کنند.
محمد امیر لطفی پور که مجری بنیاد علوی در فارس است در جمع خبرنگاران به ماموریت های این بنیاد اشاره کرد و ابراز داشت: بنیاد علوی ماموریت دارد در سه حوزه اشتغال، سلامت و عمرانی یاور محرومان و افراد کم برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه بنیاد علوی بصورت شبکه گسترده در  تک تک روستاهای محروم کارگاههایی تشکیل داده و به امورات محرومین و بحث محرومیت زدایی بطور جدی ورود کرده است، افزود: سال گذشته در بحث اشتغال به هزارو ۵۰۰ نفر تسهیلات کسب و کار داده ایم و چند هزار نفر را به صورت غیر حضوری به زنجیره‌های مورد نظر اتصال و مشکلات حدود ۲هزار کسب و کار حل شده است.
مجری بنیاد علوی در فارس تصریح کرد: برای اولین بار در کشور بنیاد علوی استان فارس به بحث آموزش ورود کرد و افرادی را که دنبال ایجاد کسب و کار بودند ولی فن و تخصص نداشتند را آموزش داد.
وی یادآور شد: حدود هزارو ۶۰۰ نفر، در حوزه های کسب و کار دیجیتالی مانند کامپیوتر، حوزه گرافیک و تولید محتوا،  سخت‌افزار و نرم‌افزار و تلفن همراه بصورت آنلاین آموزش دیدند.
لطفی پور گفت: از شرکت کنندگان همراه با آموزش، آزمون آنلاین گرفته شد و مدرک معتبر داده شد و همه این افراد به درآمد خوب در شهرستانها وارد بازار کار شده اند.
وی به افزایش بودجه در بنیاد علوی اشاره وخاطرنشان کرد: در سال گذشته بودجه حدود ۳۰۰میلیارد تومان بود که در سال جدید به ۹۶۰میلیاردتومان در بحث تسهیلات و اشتغال در استان فارس افزایش داشته است.
مجری بنیاد علوی در فارس بیان داشت: در معاونت عمرانی بنیاد علوی که شرکت اسکان ایران مجری است  ۴۰ پروژه فرهنگی، ورزشی و ساخت و ساز به سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد: در نقاط محروم و نقاط هدف که توسط گروههای جهادی از نظر فرهنگی و اقتصادی مشخص می‌شد و در مراکز جامع سلامت، تجهیز اورژانس و خرید آمبولانس،  طرح هادی روستایی، مبلمان شهری خرید و نصب ست بازی در پارک‌ها،  ساخت مسجد، مفروش کردن مساجد و ساخت بخشی از زمین‌های مسکن ملی توسط شرکت اسکان ایران و معاونت عمران علوی در استان فارس انجام می‌شود.
لطفی پور افزود: امضای تفاهمنامه با کمیته امداد و ساخت ۱۰ هزار واحد با ارایه تسهیلات بلا عوض ۱۵۰ میلیون تومان به مددجویان و همچنین برای ۲۰ هزار نفر دهک یک تا ۵که توسط گروه‌های جهادی معرفی می‌شدند ۵۰ میلیون تومان پول نقد، ۱۰ تن سیمان و میلگرد رایگان در اختیار آنان قرار داده میشد.
وی اظهار داشت: کمک بلاعوض ۲۰۰میلیون تومان برای ۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی که دو معلول به بالا داشتند در بنیاد علوی فارس صورت گرفت.
این مقام در فارس به آزادسازی زندانیان در بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: ۳۱ تیم تسهیلگر در شهرستان‌ها و روستاها و مناطق هدف در بنیاد علوی زیر مجموعه دارند که توسط این تسهیلگران، ۳۵ زندانی جرایم مالی که در کسب و کار به دچار مشکل شده بودند یا دچار خشکسالی شده بودند به نیت ۳۵شهید استان فارس آزاد شدند.
مجری بنیاد علوی بیان داشت: در بحث اشتغال در بنیاد علوی با شعار توسعه پیشرفت اقتصادی مناطق محروم مبتنی بر توانمندسازی اشتغال زایی و درآمد پایدار  اقشار ضعیف بطور جد دنبال می شود.
لطفی پور تصریح کرد: در حوزه اشتغال ارائه شده توسط بنیاد علوی، کل مبلغ تسهیلات در مشاغل خرد و خانگی که تا دونفر بیمه شوند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۴درصد، وام مشاغل کارگاهی که تا ۷ نفر اشتغال ایجاد کنند تا سقف یک میلیارد تومان ده درصد و درمشاغل بنگاهی که تا ۲۰نفر اشتغال ایجاد شود، حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات ده درصد پرداخت می شود.
وی در خصوص توسعه بازار کسب و کار گفت: با ایجاد چندبازارچه و ارائه غرفه رایگان به خانم‌های سرپرست خانوار که محصولات با کیفیت تولید می‌کردند ولی بازار فروش نداشتند قدمی دیگر در بنیاد علوی برداشته شد ودر سه ماه آینده ۲۴بازارچه در سراسر مناطق هدف فارس خواهیم داشت.
لطفی پور احیای قنوات در کشور را از ماموریت های جدید بنیاد علوی نام برد و گفت:  در راستای حمایت از احیای قنوات در کل کشور با متولیان برای احیای  ۷۰۰ قنات قرارداد بسته شده است.
انتهای پیام/