استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری ضروری است/برگزاری کارگاه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس
استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری ضروری است/برگزاری کارگاه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس استمرار اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری را ضروری دانست و تأکید کرد: آموزش‌های تخصصی در ارتقای سطح علمی و عملی تمامی فعالان و شاغلان حوزه گردشگری تاثیر و نقش به سزایی دارد و ضروری است به این مقوله جدی‌تر پرداخته شود.

به گزارش پگاه خبر، محمد ثابت اقلیدی امروز اول مردادماه ۱۴۰۳ گفت: افزایش سطح علمی نیروی انسانی یکی از نیازهای اصلی صنعت گردشگری است و باید دوره‌های آموزشی تخصصی در این حوزه استمرار داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه فردا کارگاه یک روزه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس در هتل بزرگ شیراز برگزار می شود افزود: این دوره‌های آموزشی تخصصی با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری ، جامعه هتلداران استان فارس ،انجمن حرفه ای اقامتگاههای سنتی استان و انجمن حرفه ای اقامتگاههای بومگردی استان برگزار می‌شود.

او بابیان اینکه در این دوره‌های آموزشی بیش از ۶۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی شامل هتل ها ، اقامتگاههای سنتی و بومگردی می باشند که به صورت تئوری و عملی آموزش های تخصصی را می بینند.

ثابت اقلیدی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شیراز میزبانی سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی را در اواخر آبان ماه امسال دارد ضرورت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و بازآموزی ویژه شاغلین و فعالان تاسیسات گردشگری همچنان احساس می شود .
مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده از این دست دوره های آموزشی در چندین مرحله برای شاغلین صنعت گردشگری استان که به صورت مستقیم با گردشگران و میهمانان این جشنواره بین المللی در ارتباط هستند اعم ازشاغلین در اماکن تار یخی و فرهنگی، کارکنان فرودگاهی ، رانندگان تاکسی های گردشگری و فرودگاهی، شاغلین در واحدهای اقامتی و پذیرایی و …. برگزار خواهد شد.
ثابت اقلیدی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی چون آداب و معاشرت و اصول رفتار حرفه ای ، خانه داری ، میزبانی، اصول تشریفات بین المللی و….. در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/