اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ دستاوردهای ناب اربعین و گسترش ارتباطات بین الملل
اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ دستاوردهای ناب اربعین و گسترش ارتباطات بین الملل

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اتخاذ تدابیر لازم برای مستندسازی همایش پرشکوه اربعین و معرفی خدمات و ظرفیت های فارس در گسترش ارتباطات بین الملل را ضروری دانست.

به گزارش پگاه خبر، محمد فرخ زاده ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین ع ضمن تشکر از دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی و جبهه فرهنگی استان برای آماده سازی تمهیدات لازم برای سفر اربعین، مستند سازی از لحظات ناب و پرشکوه اربعین را به عنوان بخشی از حافظه تاریخی و به تصویر کشیدن این زیبایی ها در رسانه ها و بارگزاری آن در فضای مجازی را رسالتی مهم برای دست‌اندرکاران ستادها و موکب داران کنگره بزرگ اربعین دانست.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین با اعلام موفقیت فارس در کسب رتبه عالی در ستادهای اربعین کشور گفت: زحمات خالصانه، برنامه ریزی دقیق و بهبود مستمر خدمات در کنار همدلی دستگاه‌های دولتی و بدنه مردمی باعث این موفقیت در خدمت رسانی به هم استانی ها و مردم شریف ایران و زائرین کشورهای همسایه شرقی گردید.

معاون استاندار اظهار داشت: متاسفانه در مستندسازی رویدادها دچار ضعف هایی هستیم و لحظات زیبایی گاهی فقط برای یکبار در این کنگره بزرگ انسانی و فرهنگی شکل می گیرد که ثبت و نمایش آنها در ایام سال و انتقال آن به نسل جدید، راهگشای ترویج معنویت در جامعه است و زوایای جدیدی از محبت، انسانیت، تعاون و همدلی را به تصویر میکشد.

به گفته معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، در شرایط فعلی از این فرصت ها در کنار زیارت برای اغنا‌ سازی شبکه های مجازی می‌توان بهره گرفت و با تولید و نشر محتوای فاخر و تقویت موکب ها در ارتباط گیری گسترده با ملیت های مختلف می توان سطح ارتباطات بین الملل را تقویت و در تمامی ایام سال از آن بهره مند شد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عمق بخشی به مسائل اعتقادی گفت: معرفی کتب تاریخی مربوط به اربعین و محتواهای فاخری که در این زمینه وجود دارد نقش ارزنده ای در معرفی فاخر و تبیین نهضت حسینی و قیام سید و سالار شهیدان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه بهره برداری از دستاوردهای فناورانه در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: مجوزهای لازم از وزارت کشور برای برپایی رویداد فناورانه اربعین حسینی ع در حرم مطهر احمدبن موسی ع قبل از موج سفرها اخذ شده است.

فرخ زاده همچنین خواستار معرفی ظرفیت های فارس در عراق شد و خاطرنشان کرد در شرایط فعلی سهم استان از گردشگران سلامت، زیارت، فرهنگی و طبیعت از کشور عراق چشمگیر نیست؛ بنابراین باید معرفی ظرفیت های ارزنده استان در حوزه گردشگری زیارت و سلامت در حاشیه برنامه های اربعین در دستور کار ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در ادامه با تاکید بر افزایش مراودات ایران و عراق بیان داشت: در استان پهناور فارس ۱۴۰۸ امامزاده و ۳۰۰۰ اثر ثبت شده تاریخی و دهها کارخانه و صنعت و جاذبه های طبیعی همانند آبشار و دریاچه و جنگل ها وجود دارد که در کشور عراق چندان شناخته شده نیستند و لازم است به موازات آن معرفی مطلوبی پیرامون ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، فناوری، دانشگاهی و گردشگری فارس وجود دارد که فرصت معرفی در اربعین را برای این موضوع بسیار مناسب دانست.

او در پایان خواستار ساماندهی ارایه خدمات به زائران شد و اظهار داشت: پس از آیین اربعین با ایام ۲۸ صفر و ایام شهادت حضرت امام رضا ع روبرو هستیم و بسیاری از زائران از مرز عراق به طور مستقیم راهی مشهد مقدس می شوند و باید تدابیر لازم به منظور ارایه خدمات مطلوب به آنها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/