تسهیل و رفع موانع اجرایی با هم اندیشی و هم افزایی بین بخشی محقق می شود
تسهیل و رفع موانع اجرایی با هم اندیشی و هم افزایی بین بخشی محقق می شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شورای راهبری باید از مدت‌ها قبل تشکیل می‌شد تا ما بتوانیم در بررسی موضوعات کلی و کلان شهری جهت گیری ها و سمت و سوها یی را با همفکری و هم افزایی هم داشته باشیم و از ظرفیت نهادها و دستگاههای اجرایی بهره ببریم؛ چراکه نه شهرداری و نه هیچ دستگاه اجرایی به تنهایی نمی تواند مسایل و موضوعات شهر را حل و راهبری نماید.

به گزارش پگاه خبر، جعفر قادری  در  اولین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز، افزود: مسایل شهر از کلیت مسایل کلان استان جدا نیست به طوری که ۴۰ درصد جمعیت استان در شهر شیراز سکونت دارد بنابراین شهرداری به تنهایی موفق به امور و مسایل کلان شهری نیست.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم شورای اسلامی شهر در تصمیمات کلان شهری حق تصمیم گیری دارد و مختص به شهرداری نیست و بایستی با همکاری و هماهنگی بین بخشی در کنار شهرداری و شورا مسایل را مدیریت و در صدد رفع امور بر آییم لذا هر نهاد اجرایی باید به تناسب اختیارات و اقتدارات حوزه استحفاظی در سطح استانی و ملی برای تسهیل و گشایش امور اقدام کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در خصوص افق شورای رهبردی نیز گفت: فلسفه وجودی شورا برای مدیریت کلان شهر شیراز ضرورت دارد و سرعت اتخاذ تصمیم و گره گشایی مسایل و موضوعات کلیدی شهر را شتاب می بخشد.

 

دستور کار شورای راهبری با نگاه اثربخشی و مسئله محوری تعیین شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برگزاری جلسات شورای راهبری به صورت منظم و پیوسته برگزار شود و اعضای آن به صورت منظم شرکت کرده و دستورکارها از قبل مشخص باشد قطعاً اتفاق خوبی خواهد افتاد.

سید اسماعیل حسینی افزود: موضوعات مطرح شده در شورای راهبری  با توجه به نقش و اهمیتی که در پیشبرد برنامه ها و تسهیل امور خواهد داشت بایست با نگاه اثربخشی و مسئله محوری مدنظر قرار گیرد.

 

 

تشریح اقدامات اجرایی پروژه ها در جلسات شورای راهبری

در ادامه همچنین روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و‌ زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مطالب طرح شده در این جلسه نشان می دهد که جلسه اجرایی است و باید ریل گذاری در این جلسات مشخص باشد و برنامه ها در قالب یک دستور کار مدون شود تا در هر جلسه روند پیشرفت فیزیکی و اجرای پروژه تشریح شود.

وی همچنین پیشنهاد داد که از مجموعه پروژه های اجرایی، بیش از ۵ پروژه رسیدگی و تعیین تکلیف شود تا پروژه نهایی شود. همچنین در هر جلسه باید دستور کارهای ستاره دار مدون شود تا در خصوص آن ها اقدامات انجام شده ارائه شود.

انتهای پیام/