پیش بینی برنامه برای کلانشهر شیراز یکی از وظایف جلسات شورای راهبری است
پیش بینی برنامه برای کلانشهر شیراز یکی از وظایف جلسات شورای راهبری است

اولین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، اولین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، سه نفر از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شیراز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز شیراز با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و افزایش همکاری‌های چند جانبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهری و استانی به منظور تسریع و رفع موانع اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های مصوب محدوده و حریم شهر شیراز در کلیه حوزه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت شهری در سالن کمیسیونهای شورا برگزار شد.

شرح و تبیین دستورالعمل اجرایی، تعیین دبیر و هماهنگی لازم در خصوص جلسات بعدی، بررسی وضعیت موجود و نحوه ساماندهی ورودی های شیراز، بررسی کمربندی‌های اطراف شیراز به خصوص کمربندی جنوب و شمال شرق و حل موانع اجرایی سد تنگ سرخ از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مطرح کرد؛

پیش بینی برنامه برای کلانشهر شیراز یکی از وظایف جلسات شورای راهبری است

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این نشست اظهار کرد: این راه حل که بگوییم برای زمین ارزش افزوده ایجاد می کنیم و عمده آن ها مسکونی شود به معنای پذیرش مهاجر است.

وی افزود: نمایندگان شورای شهر بدانند در خصوص مسائلی که مطرح می شود برای شهر شیراز، با توجه به مراجعات مردم و گفت و گو با آن ها موضوعات بیشتری مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: معتقدم مولد سازی یک سقف دارد تا بتوانیم در آینده آن را مثل یک شهر اداره کنیم و در این خصوص این نگرانی را داریم که در وضعیت فعلی شیراز به میزان کافی مهاجر دارد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: راه های تأمین منابع مالی پروژه ها تنها از طریق مولد سازی نیست و در این خصوص باید سهمیه شیراز از وزارت خانه گرفته شود و در این خصوص باید از نمایندگان استان مطالبه گری شود.

وی ادامه داد: اگر مسیرهایی که هست نرویم و مدام بگوییم مولدسازی، در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: مدیران استان و نمایندگان باید سهمیه فارس را از دولت مطالبه گری داشته باشند. این در حالی است که در برخی موضوعات حق شیراز از دولت گرفته نمی‌شود و این وظیفه نمایندگان است.

آیت الله دژکام خاطر نشان کرد: جلسه راهبری یکی از وظایف آن اینست که چه برنامه ای برای شهر شیراز مد نظر است. از سوی دیگر باید این موضوع را در نظر داشت که اجرای پروژه عمرانی، پیشرفت نیست و ما باید بدانیم که در آینده چه برنامه ای داریم.

 

 

هم‌افزایی قوانین ملی و اختیارات استانی، برای تسهیل در عبور و مرور کلان‌شهر شیراز انجام می‌شود

استاندار فارس نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام گفت: جلسات این شورا باید منظم؛ حداقل هر ماه یک جلسه و با دستور کار مشخص برگزار شود. زمانی جلسات به نتیجه می‌رسد که دستور کارهای مشخص مطرح و از پیش نیز به اطلاع اعضا رسیده باشد.

محمد هادی ایمانیه،  افزود: دبیر این شورا از بین افرادی انتخاب شود که در میان دستگاه‌ها و سازمان‌ها شناخته شده باشد تا پاسخگویی به وی سرعت پیشرفت کار را افزایش دهد لذا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به این عنوان منصوب خواهد شد.

استاندار فارس  در این جلسه با اشاره به ورودی‌های شهر شیراز از سمت خرامه، پل فسا و جاده بوشهر بر ضرورت بهسازی و تعریض این ورودی‌ها تاکید کرد و افزود: منابع مالی برای تعریض ورودی‌های شیراز از مسیر الحاق، تغییر کاربری، مولدسازی و ارزش افزوده تامین می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بزرگراه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، گفت: منابع مالی برای ایمن سازی این محور نیز از طریق ماده ۵۶، تهاتر زمین، اوراق مشارکت و سازمان ملی زمین تامین شود.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کاهش حجم ذخیره سد تنگ سرخ شیراز و تبدیل آن به یک آب بند با ظرفیت محدود، گفت: آب منطقه‌ای استان طی ۳ الی ۴ ماه آینده با پیمانکار جدید این طرح قرارداد منعقد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به تعداد خطوط در حال احداث مترو شیراز، بر ضرورت تامین واگن‌های این خطوط تاکید کرد و گفت: طی هماهنگی‌هایی که با معاون حمل و نقل وزیر صنعت معدن و تجارت صورت پذیرفته گشایش‌های خوبی برای تامین واگن‌های مورد نیاز شهر شیراز در حال انجام است.

 

 

حق انتفاع رودخانه خشک به شهرداری شیراز واگذار خواهد شد

فرماندار شیراز نیز در ادامه این نشست گفت: شیراز هم مرکز استان و هم وسیع ترین شهرستان از لحاظ جمعیت،  مسایل و مشکلات اجتماعی است و به طور طبیعی اهمیت و جایگاهش از همه لحاظ اولی تر و مهم تر است.

لطف الله شیبانی افزود: از زمان  استقرار دولت شهید رئیسی در استان تدبیری شد که شورایی برای حل و فصل مشکلات کلانشهر شیراز ایجاد شود که این تصمیم کلان اتخاذ و این شورا راه اندازی گردید.

وی بیان کرد:  در مدت زمانی کوتاهی در اجرای این دستورالعمل وقفه ایجاد شد که اخیراً با تدوین شیوه نامه اجرایی و ابلاغ آن توسط شورای شهر اولین نشست شورای راهبری پیشرفت پایدار شهر شیراز برگزار شد.

فرماندار شیراز ضمن اشاره به مسائل و مشکلات کلانشهر شیراز عنوان کرد: در این نشست به جهت حضور همه دست اندرکاران ذی مدخل استان از جمله حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، نماینده عالی دولت، نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی شهر قطعاً گره گشایی از مشکلات کلان شهر شیراز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

شیبانی  خاطر نشان کرد: موضوعی که در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس و شهر شیراز انجام شد تعیین تکلیف رودخانه خرم رود یا رودخانه خشک بود که با توجه به اهمیت موضوع برای شخص رئیس جمهور در مصاحبه ایشان مقرر شد حق انتفاع این رودخانه به شهرداری شیراز واگذار شود.

وی در پایان گفت: اگر این رودخانه تعیین تکلیف شود و وزارت نیرو در اجرای مصوبات هیئت دولت و استان تحویل شهرداری دهد بسیاری از مشکلات شهر حل خواهد شد.

انتهای پیام/