مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند/جوانان خود را سرباز امام حسین(ع) می‌دانند
مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند/جوانان خود را سرباز امام حسین(ع) می‌دانند

آیت‌الله دژکام گفت: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند.

به گزارش پگاه خبر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه نماز جمعه شیراز با توصیه عمومی به تقوا، پرهیزکاری و خداترسی در خصوص سیاست‌های کلی مقام‌ معظم رهبری، گفت: امروز یعنی سال ۱۴۰۳ آغاز عملی برنامه ۵ ساله توسعه است و ما باید در این ۵ سال با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم، مشکلاتی که تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌خواستند آن را حل کنند و باید کاری اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در چهارچوب قانون با ریاست جمهوری همکاری کنند تا این اهداف محقق شود، گفت: آنچه مسلم است در این انتخابات ما شاهد ارتقای مردم‌سالاری دینی در کشورمان بودیم. معمولا کسانی که در گروه‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی خاصی هستند به این موضوع علاقه ندارند و آن را تحلیل نمی‌کنند، اما برای روحانیت به واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی طبیعتا وقتی به صحنه انتخابات نگاه می‌کند اولین سوال این است که آیا ما جمهوریت و اسلامیت خود را جلو برده ایم یا لطمه زدیم؟

آیت‌الله دژکام افزود: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند. مردم‌سالاری دینی در ایران وجود دارد. در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهیم که در هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند.

امام جمعه شیراز گفت : در بسیاری از کشورهای دنیا رای گیری انجام می دهند اما مسئله دین برای آنان ملاک نبوده اما شاهد هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در انتخابات شرکت می کنند تا دین و معارف دینی در جامعه محقق شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز در تلاش برای پیشرفت است تا بتوان این حکومت که مبتنی بر مردم سالاری دینی است به حکومت جهانی امام زمان (عج) متصل شود.حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) فقط برای ایران نیست و به همه دنیا حکومت می کند و وقتی برای همه جهان می خواهید حاکم معین کنید باید این روش مردم سالارانه خود را آنقدر ادامه و توسعه دهید تا بقیه کشورها از شما الگو بگیرند.

وی اظهار کرد: مردم با مشارکت نزدیک به  ۵۰ درصد فقط رئیس جمهور انتخاب نکردند بلکه سبک اداره کشور با روش مردم‌سالارانه دینی را به نمایش گذاشتند. این یک قسمت کار انتخابات بود که کشور در جهت فرهنگ سیاسی رو به پیش بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: موضوع دیگری که باید از عموم ملت تشکر کنیم این است که پس از انجام انتخابات دشمن به دنبال شلوغی کشور بود ولی ایران در کمال ثبات و آرامش اکثریت بود. پذیرش قانون توسط مردم انجام گرفت و طرفداران هر دو کاندیدا رای اکثریت را پذیرفتند و از فردای انتخابات همه مردم به قانون احترام گذاشتند.

وی به انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و افزود : شما به یاد دارید در سال ۸۸ چه سروصدا و غوغایی داشتیم، آن نشان عدم رشد سیاسی بود و این نشان رشد سیاسی ملت است که رو به جلو می رویم و باید شکرگزار باشیم.پیشرفت فقط جنبه اقتصادی نیست و این پیشرفت سیاسی اجتماعی ملت را نباید نادیده بگیریم و همه باد قدردان فهم عمیق و واکنش صحیح مردم باشیم که با هر نظری رای دادند و از فردای انتخابات همه مردم به قانون احترام گذاشتند.

آیت الله دژکام ادامه داد : به اخبار بین الملل نگاه کنید، در فرانسه وقتی حزب مکرون رای نیاورد چه سروصدایی شد؟یا در انتخابات قبلی آمریکا که ترامپ رای نیاورد در کنگره آمریکا چه غوغایی کردند؟آنها به ما عقب مانده می گفتند ولی امروز ما به آنها می گوییم عقب مانده ها مگر قانون ندارید؟طبق قانون عمل کنید.

وی بیان کرد : در ایران مردم سالاری اسلامی که برخاسته از متون دینی خودمان است و رهبر معظم تاکید کرده اند که این مردم سالاری را از آنها قرض نگرفته و به دین خودمان پیوند بزنیم بلکه از متون دینی ما برخاسته است و اجرا کرده و مردم اقدام کرده اند و یک نماد از تمدن، سربلندی و افتخار برای ایران و مسلمان ایرانی را به همه دنیا نشان داده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس به آیه ۱۸۶ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت : مردم ایران شاگردی مکتب قرآن می کنند، در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید مردم از اهل کتاب و از کفار اذیت زیادی خواهید دید. شما مدعی مردم سالاری اسلامی هستید و آنها نمی خواهند بگذارند شما موفق باشید اما ما در مقابل باید چه کار کنیم؟خدا در این آیه می فرماید صبر و شکیبایی کنید و تقوا پیشه کنید.

آیت الله دژکام گفت : یک معنای تقوا پیشه کردن در نظام جمهوری اسلامی قانون پذیر بودن است.قانون ما اسلامی است و هر کس در ایران مطیع قانون باشد باتقوا است.برای اینکه شما وقتی قوانین را نگاه می کنید قانون مدنی یا قانون مجازات اسلامی مطابق فقه شیعه است و قانون اساسی ما رسما می گوید اصول دین ۵ مورد است، پس مردم اگر باتقوا باشید و قانون مدار و قانون پذیر باشید خدا بسیار دوست دارد برای اینکه آبروی دین داری می شوید و همه دنیا می گویند ایرانی ها دین خود را چسبیده اند و هم در دنیا و هم آخرت پیشرفت می کنند. در قانون پذیری ملت نمره خوب خود را گرفته است برای اینکه هم مردم سالاری اسلامی را به نمایش گذاشته و هم مطیع قانون بوده و نتیجه را پذیرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان ویژگی‌های ماه محرم افزود: یادمان نرود که دنیا باید پای مکتب اباعبدالله حسین(ع) آمده و شاگردی کند. درس‌آموز این صحنه شما مردم شیعه ولایت مدار ایران هستید و این کار شما است که با تقدیم هزاران شهید پای آن ایستاده و جلو می برید.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: ما رای دادیم و برای کشور رئیس جمهور معین کردیم و دعا می‌کنیم تا این رئیس جمهور هم بتواند موفق شود به همان مواردی که هدف اسلام و ایران و مردم ایران است، برسد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چهارچوب قانون صبور و شکیبا باشد و کارها را جلو ببرد. اگر پیشرفت می‌خواهیم غیر از این راهی نداریم، منتخب مردم برای تحقق اهداف اسلام و ایران بکوشد و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند البته تاکید رئیس جمهور منتخب بر دنبال کردن سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه جای امیدواری است.

آیت‌الله دژکام در پایان خطبه اول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی برنامه هفتم، افزود : جبران عقب ماندگی‌ها کار آسانی نیست، این طبعاً محتاج یک رشد مستمر پی در پی اقتصادی است. رشد اقتصادی مستمر یعنی اگر ۵ سال برنامه هفتم است یکسال رشد منفی نباشد و هر سال جلو برویم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور باید محقق شود، گفت: در برنامه هفتم که امروز دولت باید اجرا کند در پایان سال ۱۴۰۳ وقتی بانک مرکزی خودمان و بانک جهانی گزارش این مسئله را می دهند خدا را شکرگزار باشیم که رشد ۸ درصدی محقق شده است.

وی ادامه داد : رهبری می فرماید برای همین است که ما در برنامه هفتم توسعه اولویت اصلی برنامه را پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت گذاشتیم.برای این پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت از نظر اندازه گیری بانک جهانی چقدر باید سالانه رشد داشته باشیم؟رهبری فرموده است ۸ درصد و این ۸ درصد رشد صحبت رهبری است و ایشان فرموده ۸ درصد رشد امکان پذیر است. اگر ۸ درصد رشد می خواهیم هم ملت و هم دولت باید کار کنند، اگر کار نکنیم مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و… را خواهیم داشت.رشد یعنی این مشکلات را حل کنیم.

آیت الله دژکام در پایان گفت : خواهش بنده از شما مردم و همه کسانی که در دولت زحمت می کشند این است که بیاییم این میثاق ملی را محکم کنیم تا به رشد ۸ درصدی دست پیدا کنیم که اگر چنین کاری کنیم هم دنیایمان آباد می شود چون رشد اقتصادی داشته ایم و هم آخرتمان آباد می شود برای اینکه حرف نائب امام زمان(عج) را گوش داده ایم و این دو جهت با هم تحصیل می شود.

وی همچنین در خصوص مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا است که امروز در سراسر کشور ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد.یک کار بین المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین(ع) برگزار شد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حجت قیام امام حسین (ع) حضرت علی اصغر است و پیام انقلاب حسین که مبارزه با ظلم است را می‌رساند.

آیت الله دژکام ادامه داد: امروز که کودکان غزه زیر ظلم صهیونیست‌ها هستند باید بیشتر به این پیام توجه شود چرا که اگر این پیام نبود، امروز کودک کشی امری عادی بود.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: امروز به صهیونیست‌های غاصب می‌گوییم کسانی که  ظلم‌ کردند به جایی نرسیدند و شما هم به جایی نخواهید رسید.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ هزار مادر و کودک فارس در همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: در این حرکت، تلاشی برای فرزندآوری نیز وجود دارد، چرا که امام زمان(عج) در هنگام ظهور، لشکر می‌خواهد.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کرده و کودک خود را نذر ظهور امام زمان(عج) کردند و چقدر افتخار است که فرزند خود را نذر ظهور کنید.

آیت الله دژکام با اشاره به ایام عزای حسینی و با بیان اینکه مردم استان همه با حضور در مراسم عزاداری به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ادب می‌کنند، گفت: با این حال حرکت دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در این ایام کار مهمی است.

وی گفت: حضور جوانان در این دسته ها و “هیهات من الذله” گفتن های منظم آنها، در کنار مرثیه، وجهه حماسی حرکت امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از هیأت‌هایی که دسته عزاداری را راه می‌اندازند، گفت: از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را در جامعه نشان می‌دهند سپاسگزارم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: این حرکت برای ادامه دادن حماسه حسینی که انقلاب ما برخاسته از این حماسه است ضرورت دارد و و از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود حرکت می‌کند قدردانی می‌کنم. ۹۴ درصد جوانان ما به کوری چشم آمریکا، صهیونیست غاصب و همه دشمنان اسلام و تشیع به پرچم امام حسین (ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز لشکر اباعبدالله حسین (ع) می‌دانند.

انتهای پیام/