تربیت مربیان، آموزش و غربالگری دانش اموزان سه وظیفه پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش فارس است
تربیت مربیان، آموزش و غربالگری دانش اموزان سه وظیفه پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش فارس است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین زیرمجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور در بخش آموزش و پرورش در استان فارس به واسطه پیشرو بودن در مسائل پژوهشی راه اندازی شده است.

به گزارش پگاه خبر،  فرشید قاسمی درآیین افتتاح اولین پژوهشکده اموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور در محل پژوهشکده معلم فارس در شیراز اظهار کرد:آموزش و پرورش خانواده ای بزرگ است که تجلی علم و اراده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: راه های رسیدن به مطلوب های بزرگ یافتنی نیست بلکه ساختنی است.
قاسمی ادامه داد: علوم شناختی مجموعه ای از علوم مختلف است تا قوه شناختی دانش آموزان را تقویت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: اولین واحد زیرمجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور دربخش آموزش و پرورش در استان فارس به واسطه پیشرو بودن در مسائل پژوهشی راه اندازی شده است.
قاسمی گفت: این واحد پژوهشی در فارس قرار است درگام اول به تربیت مربیان در حوزه علوم شناختی پرداخته و در گام بعدی نیز به غربالگری دانش آموزان نخبه در این حوزه بپردازد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:در گام سوم نیز دانش آموزان تحت آموزش های مناسب برای افزایش قدرت شناختی قرار گیرند که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: فارس با دارا بودن ۹۵۰ هزار دانش آموز و ۶۰ هزار معلم می تواند مهد پژوهش و تحقیق باشد لذا امیدواریم با افتتاح این مرکز پژوهشی بتوانیم گام بزرگی در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت  برداریم.
خاطر نشان می شود: در این مراسم که مهدوی ؛ دبیر ستاد علوم و فناوری های نوین کشور، اقایان عزیزی وقادری ؛ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و فرخ زاده؛ معاون استاندار فارس و جمعی از فرهنگیان نواحی شهر شیراز نیز حضور داشتند تفاهم نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و اموزش و پرورش فارس منعقد شد.

انتهای پیام/