با انرژی”، ایده ای در ابتدای راه بهینه سازی مصرف انرژی
با انرژی”، ایده ای در ابتدای راه بهینه سازی مصرف انرژی

کارشناس رسانه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس گفت: به غیر از تلاش برای جا انداختن مفهوم صرفه جویی و کاربردی کردن آن در زندگی روزمره مردم، این مسئولیت اجتماعی شرکت های برق منطقه ای و توزیع است تا با حمایت سازمان های بالادستی خود، فرهنگ استفاده بهینه را به آحاد جامعه آموزش دهند.

وی بیان کرد:  در واقع بسیاری از مردم نسبت به مفهوم صرفه جویی آگاه هستند اما چگونگی این امر همچنان برایشان سوال است. امروز دیگر همه می دانند که باید کم مصرفی را پیشه کنند، قطعی برق و جدول های زمانبندی در ادوار گذشته، جامعه را به حرکت در لبه تیغ گرمای تابستان واقف کرده است اما جای توضیح و تشریح و کاربردی نمودن این صرفه جویی در زندگی مردم خالی بود.
سال ۱۴۰۳، در اقدامی مطالعاتی و برنامه ریزی شده، اپلیکیشن “با انرژی” با ایده وزارت نیرو و توانیر و برنامه ریزی و سرمایه گذاری بخش خصوصی طراحی و در پلت فرم های تلفن های همراه قرار گرفت. هدف ، همان صرفه جویی و بهینگی مصرف انرژی برق در روزهای داغ تابستان است اما قالب این اقدام، فرهنگسازی این مهم به شکل اطلاع رسانی در خصوص چگونگی کاهش مبلغ قبوض برق خانواده هاست. به روش هایی ساده اما کارآمد و دلچسب. با بهره گیری از حمایت هنرمندان، راه اندازی رویداد ها و پویش های گوناگون، استفاده از شبیه ساز مصرف، ویدیوهای آموزشی با کیفیت و تعریف ماموریت های روزانه در حوزه کاهش انرژی و البته برگزاری مسابقات محتوا محور و خلاق با جوایز انگیزاننده.
به نظر می رسد که ایده اولیه این اپلیکیشن به منظور همه گیری مفهوم صرفه جویی تا حدودی برآورده شده است و شاید نیاز باشد تا گستره استفاده از این اپلیکیشن از نصب یک اپلیکیشن اختیاری به یک اپلیکیشن لازم، در نمونه های کاربردی مانند اپلیکیشن های درخواست خودرو یا اپلیکیشن های اپراتورهای تلفن همراه پیشروی کند. در خصوص موفقیت این اپلیکیشن بایستی تا پایان تابستان امسال صبوری کرد اما آنچه واضح است اینکه ما در ابتدای کار استفاده از تکنولوژی های نوین اطلاع رسانی در حوزه کاهش مصرف هستیم و می توان خوش بین بود که در سال های آتی و با ورود ایده های جدید و اضافه شدن جوانب دیگر به این اپلیکیشن و بازنگری آن، شاهد اثربخشی و موفقیت در بهینه سازی مصرف انرژی باشیم.

انتهای پیام/