توصیه های پلیس فارس در ایام محرم
توصیه های پلیس فارس در ایام محرم

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان به مناسبت ایام محرم، توصیه هایی را به شهروندان ارائه داد.

به گزارش پگاه خبر، سرهنگ “حمید افرامن” در این خصوص اظهار داشت: خانواده های محترم به منظور شرکت درمراسمات عزاداری سعی نمایند فرزندان و نوجوانانشان را همراهی کنند.
شهروندان خودرو های خود را در مکان های دارای روشنایی کافی و قابل اطمینان پارک کنند و نسبت به اطراف خود و افرادی که در کنارشان ایستاده اند، هوشیار باشند.
ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در کمال افتخار و با تلاش بی وقفه؛ کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
با توجه به اینکه عابران پیاده به پاس و احترام این ایام لباس مشکی یا پوشش تیره به تن دارند و شب ها هنگام عبور از خیابان و معابر به وضوح دیده نمی شوند لذا رانندگان ضمن اطمینان از سیستم روشنایی خودرو، مراعات حال عابران پیاده به ویژه کودکان و سالمندان را داشته باشند.
هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر است؛ روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند.
مراسم عزاداری ماه محرم با کارکردهای اجتماعی متعدد، نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفا می‌کند.
مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی های خاص خود، جزء مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ از بروز ناهنجاری های ‌اجتماعی است.
نقش و تأثیر عزاداری ‌های محرم در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همه توان و ظرفیت خود را برای مبارزه با این موضوع به کار گیرند.
مهم‌ترین نقش عزاداری ‌های حسینی، وحدت‌آفرینی و ایجاد وفاق اجتماعی در مسیر رعایت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.
فلسفه‌ی قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود؛ بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری ها، با فلسفه عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می ‌رود.
هرگونه بدعت در عزاداری ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفه قیام عاشورا ایجاد می‌کند.
همچنین درخواست می شود از نصب هرگونه مانع یا داربست در مسیر تردد افراد و پیاده روها خودداری شود.
مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم و عزاداران حسینی خواهند بود.
فرماندهی انتظامی استان فارس با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به عزاداران امام حسین (ع) انجام وظیفه خواهد کرد.

انتهای پیام/