کسب ۲ رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون
کسب ۲ رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون

معاون بهداشت دانشگاه و دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه خبر داد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط […]

معاون بهداشت دانشگاه و دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه خبر داد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون که در سالن همایش ‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، از دانشگاه ‌های علوم پزشکی که در اجرای موفقیت آمیز این برنامه ملی، مشارکت و کوشش مجدانه داشتند، تقدیر شد.

او افزود: دانشگاه ‌های برتر در اجرای این بسیج ملی، بر اساس شاخص ‌های دوازده گانه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت، انتخاب شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دو بخش «نظارت و ارزشیابی» و «آموزش و اطلاع رسانی» بر مبنای شاخص های تعریف شده حائز رتبه برتر شد.

دکتر همتی با اشاره به این موضوع که در بسیج ملی کنترل فشار خون که از بیست و هفتم اردیبهشت آغاز شد و تا پانزدهم تیر ادامه داشت، فشار خون سی میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به پُرفشاری خون و حدود هشت میلیون نفر بیمار مبتلا به پره هایپرتنشن، شناسایی شدند، گفت: در مدت اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۷۳ هزار و ۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی و زیر پوشش مراقبت های لازم قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه با تقدیر از تمام افرادی که با حمایت و تلاش خود، گامی در راه اجرای این بسیج ملی برداشتند، اظهار امیدواری کرد نتایج نهایی این بسیج ملی، ارتقای سلامت مردم عزیز کشورمان را به دنبال داشته باشد.