اولین رویداد توانمندسازی مدیران اجتماعی و مدیران محلات اسلامی فارس در شیراز برگزار شد
اولین رویداد توانمندسازی مدیران اجتماعی و مدیران محلات اسلامی فارس در شیراز برگزار شد

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت :اولین دوره آموزشی با عمده هدف دانش و مهارت افزایی در زمینه آسیب های اجتماعی، ایجاد هم افزایی و انسجام تشکیلاتی در راستای جبهه سازی به جهت کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر استان فارس، برگزار گردید. وی افزود : در این رویداد آخرین وضعیت […]

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت :اولین دوره آموزشی با عمده هدف دانش و مهارت افزایی در زمینه آسیب های اجتماعی، ایجاد هم افزایی و انسجام تشکیلاتی در راستای جبهه سازی به جهت کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر استان فارس، برگزار گردید.

وی افزود : در این رویداد آخرین وضعیت اجتماعی استان و کشور با تأکید بر آسیب های اجتماعی اولویت دار(اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی) با ارائه مهارت هایی از جمله دانش اعتیاد، روش های پیشگیری و درمان با الگوی دین پایه و همچنین مهارت های تحکیم خانواده با اولویت پیشگیری از طلاق مورد بررسی و ارائه راهکار به شرکت کنندگان قرار گرفت.

قزل سفلی گفت : گفتمان سازی و مطالبه گری فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر محوریت های این رویداد بود که در قالب شیوه ها و روش های کاربردی و همچنین کارگاه عملی تذکر لسانی برگزار گردید.

او افزود : از دیگر آسیب های اجتماعی اولویت دار در این دوره مسئله حاشیه نشینی است که با ارائه الگوهای موفق محله محور به مدیران محلات اسلامی در راستای حل مشکلات بیان شد.

وی در آخر افزود : آشنایی با ساختار و جمعیت سازمان های مردم نهاد در قالب استفاده از مشارکت و ظرفیت های مردمی نیز از مهمترین عناوین برگزاری این دوره ۳ روزه بود.