خدمت به سلامت انسانها،از ارزشمندترین خدمتهاست
خدمت به سلامت انسانها،از ارزشمندترین خدمتهاست

نشست مشترک مسئولین و کارشناسان بهداشت و درمان با مشاوران و روانشتاسان زندانهای فارس با هدف بررسی اقدامات ۱۵ ماهه گذشته و ترسیم برنامه های عملیاتی سال جاری در اداره کل زندانهای استان تشکیل شد.

به گزارش پگاه خبر، در این نشست نخست برومندی رییس اداره بهداشت و درمان اداره کل زندانهای فارس با ارائه گزارش تحلیلی از عملکرد زندانهای تابعه در حوزه سلامت، بهداشت، درمان و سلامت روان، برش تعیین شده سازمانی را در راستای ارتقای روند ارائه خدمات به گروه های هدف تشریح کرد.
معاون سلامت،اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای فارس نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی خدمات درمانی در زندان رایگان ارایه می شود، زندانی را نزد مجموعه زندان امانت دانست و بر ضرورت رعایت جدی پروتکل و فرایندهای بهداشت و درمان تاکید کرد.
دکتر محسن انصاری در تشریح این فرایند گفت: از پذیرش و ببیمار یابی بدو تا زمان آزادی زندانی و خروج وی از زندان مشمول این فرایند است،لذا بخش بهداشت و درمان بعنوان مجموعه ای حساس، با احساس مسئولیت انسانی بیمار یابی بدو ورود و پروسه درمان تا بهبود زندانی را دنبال کند، کما اینکه عملکرد اداره کل زندانهای استان در سنوات اخیر همیشه تمرکز و توجه به این موضوع و بازدهی خوب بوده است
وی افزود: از دیگر سو مشاوران و روانشناسان و روانپزشکان مجموعه هم باید اهمیت کار ر ا در زندان صد افزون بدانند زیرا با مداخلات فردی و گروهی و اقدامات کارشناسی و عملی مترتب، مخاطرات رفتاری زندانی که ریشه روانی دارد، رفع می شود، لذا مجموعه بهداشت روان تلاش کنند تا فضای روانی زندانی در زندان، لطیف، مناسب و دارای کمترین دغدغه های فکری،روحی و روانی باشد.
در ادامه این نشست مسوولین و کارشناسان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند که معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل به آنان پاسخ گفت.

انتهای پیام/