سامانه مدیریت املاک گام مهم شهرداری در جهت شفاف‌سازی است
سامانه مدیریت املاک گام مهم شهرداری در جهت شفاف‌سازی است

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز بررسی و بازنگری شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، رییس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا با بیان این که سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز گام […]

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز بررسی و بازنگری شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، رییس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا با بیان این که سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز گام مهمی در جهت شفاف‌سازی است، گفت: این سامانه با چند هدف عمده از جمله مدیریت هوشمند اطلاعات مکان به عنوان مرجعی برای املاک شهرداری شیراز ایجاد شده است.

سینا بنی‌زمانی افزود: جلوگیری از فروش یا خرید املاک شهرداری بیش از یک‌بار، مدیریت بهینه بودجه تملک‌ها در طرح‌های عمرانی بر اساس محدوده مصوب طرح‌های عمرانی، تعیین مساحت و قیمت پلاک‌های واقع در طرح و همچنین مکان-مرجع کردن تمام پرونده‌های املاک شهرداری از طریق کد نوسازی بر روی نقشه شهر شیراز، از مزایای این سامانه است.

این عضو شورا در تشریح این سامانه گفت: سامانه مدیریت املاک، یکی از زیرسیستم‌های سامانه یکپارچه شهرسازی شیراز است و دستاورد مهمی جهت حفظ، صیانت و شناسایی املاک و مستغلات شهرداری به حساب می‌آید.

بنی زمانی افزود: این سامانه در راستای شفاف سازی اطلاعات مکانی و توصیفی املاک شهرداری از طریق ثبت کلیه توافق‌نامه‌های املاک شهرداری راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در صورت تکمیل پایگاه اطلاعاتی، این سامانه ابزار کارآمدی برای مدیران و کارشناسان شهرداری خواهد بود تا از طریق آن تمام موارد مربوط به فروش، تهاتر، تعویض و غیره قابل مشاهده و گزارش‌گیری باشد و از ماحصل این گزارش‌ها، برای تصمیم‌گیری‌های سازنده و بهینه در راستای مدیریت شهری استفاده شود.

پایان خبر/