هم اندیشی استاندار فارس و شورای تخصصی نظام پزشکی استان
هم اندیشی استاندار فارس و شورای تخصصی نظام پزشکی استان

محمد هادی ایمانیه در نشست مشترک با شورای تخصصی نظام پزشکی استان ضمن شنیدن موانع و مشکلات این قشر از جامعه، از پیگیری موارد مطرح شده برای مرتفع شدن آنان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر،  محمدهادی ایمانیه در دیدار با اعضای شورای تخصصی نظام پزشکی استان به بررسی مسائل این قشر از جامعه فارس پرداخت.
 استاندار فارس در این جلسه با تاکید بر اینکه می بایست تعرفه تجهیزات مصرفی براساس منطق و تدبیر تعیین شود و نظارت جدی نیز صورت پذیرد، گفت: در سایر اقلام مورد استفاده مردم که در تورم نقش دارند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری انجام می‌شود، اظهار داشت: برای تعیین تعرفه تجهیزات مصرفی پزشکی نیز باید سیاست گذاری انجام شود.
 ایمانیه در ادامه عدم همخوانی تعرفه و پایین بودن بهای انجام تعداد محدودی از خدمات را مورد توجه قرار داد و از پیگیری برای رفع آن در سطوح وزارت بهداشت خبر داد و در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود واکسن HPV دراستان، گفت: با تهران رایزنی می‌شود تا پزشکان خانواده هم اجازه تجویز این واکسن را داشته باشند و همچنین کمبود این واکسن نیز بررسی و مرتفع خواهد شد.
 وی در واکنش به پیشنهاد تشکیل کمیسیون سلامت تحت نظارت استانداری فارس هم گفت: با این پیشنهاد به شرطی که باعث رفع مشکلات جامعه پزشکی و همچنین تسهیل در خدمات رسانی به مردم و افزایش سرعت درمان ایشان شود موافقم.
 نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود به موضوع دفع پسماندهای عفونی و خدمات پزشکی اشاره کرد و افزود: انحصار در هر حوزه‌ای طبیعتاً ایراداتی دارد؛ برای رفع این مشکل با سرمایه‌گذاری نظام پزشکی شرکتی در این زمینه ایجاد شود.
 وی با اشاره به موضوع کمبود در برخی اقلام دارویی نیز گفت: لیست داروهایی که بیش از یک سال است در تامین دچار مشکل هستند را ارائه کنید تا راه‌های تامین آن بررسی و اقدام شود.
 ایمانیه با بیان اینکه تعرفه مشاوره باید قابل توجه و تشویق کننده باشد از پیگیری برای منطقی شدن آن در تهران خبر داد و در پایان سخنان خود اظهار داشت: پایش عملکرد پزشکان امری قانونی و صحیح است اما در اجرا باید منطقی و اصولی انجام شود.
انتهای پیام/