مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با ارائه گزارشی از عملکرد سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز از بخشهای مختلف آن گفت: راهنماییهای این مرکز، ۱۳ درصد رشد داشته که نشان از آشنایی بیشتر شهروندان با سامانه ۱۳۷ است.
به گزارش پگاه خبر، رضا جاویدی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به ارائه گزارشی از عملکرد سامانه ۱۳۷ در بخشهای توزیع فراوانی و درصد تماسها، توزیع گزارشهای شهروندان بر اساس موضوعات، فراوانی اولویتها در موضوعات ثبتشده، پراکندگی اولویت موضوعی بر اساس موقعیت جغرافیایی و آنالیز گزارشهای شهروندان بر اساس موقعیت جغرافیایی پرداخت.
وی بابیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۸۵ هزار تماس شهروندان با مرکز ۱۳۷ پاسخ داده شد، افزود: ۶۸.۵۶ درصد از مجموع تماسها مربوط به درخواست و ۳۱.۲۷ درصد مربوط به راهنمایی بوده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز ادامه داد: در بحث توزیع فراوانی و درصد تماسهای مرکز ۱۳۷، هم ۰.۱۱ درخواستها افزایش داشته است.
جاویدی خاطرنشان کرد: راهنماییهای این مرکز ۱۳ درصد رشد داشته که نشان از آشنایی شهروندان با سامانه ۱۳۷ است.
وی به درصد توزیع گزارشهای شهروندی بر اساس حوزه رسیدگی هم اشاره و بیان کرد: ۲۰.۱۱ درصد گزارشها از مجموع گزارشهای سال گذشته مربوط به سازمان مدیریت پسماند و ۱۳.۱۵ درصد مربوط به اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری بوده که در رفع آنها، شتاب و سرعت عمل دیده میشود.
به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز، در بین مناطق یازده گانه، مناطق ۱، ۴ و ۲ به ترتیب بیشترین تماس شهروندان را به خود اختصاص دادهاند.
جاویدی همچنین بابیان اینکه سازمان حملونقل بار شهری کمترین درخواستها را داشته است، به بخش فراوانی اولویتها در موضوعات ثبتشده هم اشاره و عنوان کرد: ۵۵.۵۲ درصد از کل گزارشات مردمی مربوط به ۲۰ موضوع ازجمله؛ نظافت معابر، لکهگیری و آسفالت، سد معبر، نشتی و خرابی لولههای آب، ساختوسازهای غیرمجاز و … بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پراکندگی اولویت موضوعی بر اساس موقعیت جغرافیایی اشاره و اعلام کرد: مناطق ۴، ۱ و ۲ به ترتیب بیشترین تماسها را داشتهاند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز یادآور شد: سال گذشته با حمایت کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز توانستیم از سامانه هوشمند ۱۳۷ رونمایی کنیم که بر اساس این سامانه در حال حاضر برای انجام هر تماسی، زمان تعریفشده است.
وی بابیان اینکه در نوروز امسال نیز اسکان مسافران از طریق این سامانه هوشمند انجام شد، گفت: در بحث نظارت هم طی دو سال گذشته ناظرین گزارشهای تحلیلی را به معاونتهای مربوطه ارجاع دادند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز در خاتمه به راهاندازی سامانه ۱۳۷ در شورای این کلانشهر برای ارتباط مستقیم اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با شهروندان از طریق این سامانه خبر داد.
انتهای پیام/