انتخاب اصلح، امتداد مسیر خدمت؛ استاندار فارس از کارنامه دولت سیزدهم می گوید
انتخاب اصلح، امتداد مسیر خدمت؛ استاندار فارس از کارنامه دولت سیزدهم می گوید

محمد هادی ایمانیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس پرداخت و از صورت انتخاب فرد اصلح برای امتداد مسیر خدمت سخن گفت.

به گزارش پگاه خبر،  محمدهادی ایمانیه در مراسم جشن عید سعید غدیر که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام برگزار شد ضمن تبریک این عید سعید و گرامی داشت یاد و خاطره حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، گفت: اقدامات ارزشمند سه ساله دولت سیزدهم در دقایق کوتاه قابل بیان نیست اما برحسب ضرورت به شرح گوشه ای از اقدامات دولت خواهم پرداخت؛ چرا که برخی افراد هم اکنون که در اوج انتخابات قرار داریم مجددا نسبت به عملکرد درخشان دولت مردمی سیزدهم کم لطفی می کنند.
استاندار فارس دستاوردهای دولت شهید رئیسی را در دو حوزه نلی و استانی تقسیم کرد و افزود: در حوزه ملی باید به مدیریت بحران کرونا اشاره کرد؛ در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم حداقل روزی هفتصد کشته به سبب این بیماری داشتیم که با تدبیر شهید رئیسی و مذاکره ایشان، در مدت سه ماه، فوت شدگان به کمتر از پنجاه نفر کاهش یافت.
نماینده عالی دولت در فارس از جبران ۵۵۰ همت از بدهی دولت قبل توسط دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در دولت شهید رئیسی بیش از ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه احیا شد. ۹۰ درصد از درمان ناباروری و بیماری صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد.
وی با اشاره به اهمیت تعامل با سایر کشور ها تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان‌های بین المللی نظیر پیمان شانگهای و بریکس و مثبت شدن تراز تجارت بین المللی ایران و همچنین افزایش ارتباط با کشورهای همسایه از تدابیر شهید عزیز ما بود که به لطف خداوند متعال و هماهنگی میان میدان و دیپلماسی سیاسی محقق شد.
ایمانیه از صدور حدود یک میلیون و ششصد هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوز کسب و کار خبر داد و خاطر نشان کرد: شفاف کردن یارانه آرد و نان در این دولت محقق شد که منجر به نزول بسیار جدی قاچاق آرد و نان در کشور شد.
وی، رشد اقتصادی بالاتر از چهار درصد که در ۱۰ سال قبل بی سابقه بود را یکی دیگر از دستاوردهای ملی دولت خدمتگزار عنوان کرد و از ساماندهی ۱۸ میلیون دستگاه کارتخوان در این دولت خبر داد و افزود: اجرای نسخه نویسی الکترونیک، احیای دریاچه‌های ارومیه و بسیاری از این نوع تالاب ها و دریاچه ها و پرتاب یازده ماهواره علمی برخی دیگر از دستاوردهای سه ساله دولت سیزدهم است.
استاندار فارس ادامه داد: دولت سیزدهم با شجاعت اجرای رتبه بندی معلمان و تعرفه گذاری پرستاری که هر کدام قریب به یک دهه بر زمین مانده بود را اجرایی کرد.
وی از افتتاح ۱۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور سخن گفت و افزود: جهاد آبرسانی به پنج هزار و ۵۰۰ روستا در کشور، میانگین سه سفر استانی در ماه توسط ریاست محترم جمهور و حضور میدانی ایشان در همه استان ها، شفاف سازی صورت های مالی بانک ها و شرکت های دولتی، عدم قطع برق در تابستان ها و عدم قطع گاز در زمستان ها در شبکه خانگی، فعالیت های برون مرزی جهت صدور خدمات مهندسی و ارز آوری به کشور،کاهش نرخ بیکاری که در ۱۲ سال گذشته بی سابقه بود، کاهش نرخ تورم از ۵۹ درصد به کمتر از ۴۰ درصد، کاهش رشد نقدینگی از ۴۳ درصد به ۲۳ درصد، سه برابر شدن فروش نفت، توسعه سریع اینترنت و فیبر نوری و خروج کشور از حالتی که انواع کالاهای اساسی با مشکلات فراوان رو برو بود، بخش دیگری از اقدامات دولت سیزدهم بوده است.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه به وعده دولت سیزدهم در تامین مسکن اشاره کرد و گفت: نهضت ملی مسکن و ساخت بیش از ۲ میلیون و چهارصد مسکن که هم اکنون در حال اجراست در این دولت محقق شد.
وی ادامه داد: یازده درصد کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس های بالای ۴۰ نفر، ارتقا دو رتبه در تولید ناخالص ملی در سطح جهان، ۳۴ درصد افزایش تولید غلات و ۴۵ درصد کاهش واردات آن، ۲۸ سفر به سایر کشور ها از دیگر مواردی است که در این دولت محقق شده است.
استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و از تحقق ۱۲۹ درصد اشتغال در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۶ درصدی آن در سال ۱۴۰۲ که بیش از سهمیه ای بوده که به استان اختصاص داشته سخن گفت و از کسب رتبه اول فارس در کشور در میان استان های با بیش از ۵۰ هزار سهمیه خبر داد و افزود: رکورد پایین بودن نرخ بیکاری و رسیدن به هفت درصد که در ۱۲ سال قبل از آن بی سابقه بوده است در این دولت در فارس محقق شده است.
وی از احداث ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۱۲ کیلومتر آزاد راه در دولت سیزدهم در فارس خبر داد و گفت: در این دولت ۵۰ طرح هادی روستایی تهیه، ۷۰۰ طرح هادی روستایی بازنگری و ۱۵۰۰ طرح روستایی اجرا شده است؛ ۸میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی در فاصله زمانی کم در دولت شهید رئیسی در فارس محقق شد.
ایمانیه افزود: ۱۶۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، ۴۰ هزار فرصت اشتغال و بیمه شدن و به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح های مهم و ارزشمند مثل توسعه خودرو فارس، توسعه فولاد پاسارگاد، توسعه کانی گدا و راه اندازی اولین خط تولید آرد کامل نان که هم اکنون ۴۰ نانوایی در شیراز آرد کامل طبخ می کنند که از ابتلا به بیش ۱۲ بیماری مهم سرطانی و قلبی و عروقی جلوگیری می کند، از این استان آغاز شد.
وی، از آبگیری سد هایپر و سد تنگ خمار و تکمیل تصفیه خانه های کازرون، آباده و فیروزآباد در این دولت خبر داد و گفت: ۱۳۰ پروژه انتقال گاز با ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان، راه اندازی ۶ بیمارستان جدید و آماده شدن ۶ بیمارستان دیگر که تا پایان سال بهره برداری می‌شود، بهره برداری از ۵۰ مرکز جدید بهداشتی، ایجاد ۲۵ پایگاه اورژانس جدید، تامین تجهیزات پزشکی پت اسکن، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی با اعتباری بالغ بر هزارمیلیارد تومان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس است.
ایمانیه با اشاره بر اینکه شرکت های دانش بنیان مستقر در فارس در این دولت ۲ برابر شده است، گفت: مساحت پارکت علم و فناوری در این دولت ۱۰ برابر شده است. رتبه اول تشکیل و حمایت از تعاونی ها در کشور، رتبه اول تسهیلات اشتغال خانگی، نوسازی توسعه و تجهیز ۴۰۰ مدرسه در استان، افتتاح ۴۰ کتابخانه و ۳ برابر شدن عضویت در کتابخانه های استان در دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس است.
وی در ادامه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر دیدار چهره به چهره با مردم و رفع مشکلات آنان سخن گفت و افزود: هر ماه یک میز خدمت با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی، به ریاست نماینده عالی دولت در فارس در مسجد وکیل برگزار شده است. کار ابتکاری نیز از فارس آغاز شد که برگزاری میز خدمت جوانان و دانشجویان در پنج شنبه های آخر هر ماه بوده است، همچنین برگزاری میز خدمت در شهرستان ها همواره در سفر های دور دوم استاندار به شهرستان های فارس مورد توجه بوده است.
نماینده عالی دولت در فارس از ۸۲ سفر خود به شهرستان های فارس در مدت سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای پیگیری مسائل مرتبط با فارس، ۱۴۰ سفر به تهران داشته ام.
وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی همواره در دولت سیزدهم سرلوحه کارها قرار داشته است از ۱۶ نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد و افزود: در راستای پاسخگویی به مردم به میزبانی استانداری فارس ۷۵ نشست خبری مدیران ارشد در مدت سه سال برگزار شده است.
ایمانیه افزود: ۲ جلسه درهفته برای ملاقات بی واسطه با سرمایه گذاران از ابتدای امسال که رهبری شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند برگزار شده است. یک جلسه در هفته برای مسکن، یک جلسه در هفته با عنوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یک جلسه به مباحث اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج، خودکشی، اعتیاد و… در فارس برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر؛ از جمع آوری بیش از ۹۰ درصد معتادین متجاهر در این مدت خبر داد و با بیان اینکه باقی مانده این افراد هم با توسعه هایی که در حال انجام است بزودی جمع آوری می شوند، گفت: شورای آموزش پرورش، شورای هیات امنا دانشگاه فرهنگیان، شورای ساماندهی آب استان تالاب ها و منابع استان و شورای جوانان نیز بصورت منظم برگزار شده و نتایج آن کاملا محسوس است.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به دو سفر هیات دولت به استان هم گفت: در مجموع ۳۰۰ مصوبه‌ در سفر اول و دوم هیات دولت به استان به تصویب رسید که خوشبختانه ۱۱۷ درصد تخصیص سفر اول دولت را جذب کرده ایم و بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر اول اجرایی شده و مصوبات سفر دوم در دست پیگیری است.
وی افزود: در این فاصله سه سال اعتبارات عمرانی استان فارس سه و نیم برابر شد .
ایمانیه گفت: اقدام ارزشمندی که در محضر شهید رئیسی انجام شد امضا ۵۵۰ همت تفاهم نامه برای ۲۱۰ پروژه سرمایه گذاری در فارس بود یکی یکی در حال رفع موانعه برای به نتیجه رسیدن است.
وی گفت: افتتاح و بهره برداری از ۶ قطعه آزاد راه شیراز به اصفهان و در ادامه تکمیل قطعه هفت و طی روزهای آینده قطعه ۸ آغاز به کار می کند و به بوشهر می رسد تا مسیر آزادرلهی شمال به جنوب کشور تکمیل شود؛ همچنین قطار شیراز به بوشهر در هشت جبهه مشغول فعالیت است که پیمانکاران با سرعت در حال اجرای پروژه هستند.
استاندار افزود: با همت بسیج سازندگی قرارگاه امام مجتبی علیه السلام و ادارات مرتبط آبرسانی به روستاها، آسفالت معابر روستایی و خدمات انجام شده به مناطق محروم و روستاها در سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی با سرعت در حال اجراست.
ایمانیه ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس به استان در جبهه های مختلف در حال انجام است؛ یک خط هم از سیرجان به نی ریز هفته گذشته به نتیجه رسید که این آب، آب صنایع مستقر در نی ریز را تامین می کند.
وی از اجرا و بهره برداری از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز هم سخن گفت که کمک کرد در سال جاری شهر شیراز در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه نشود.
نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: این اقدامات تنها گوشه ای از تلاش های دولت سیزدهم بود، ان شاءالله خداوند روحِ شهیدِ عزیزِ ما که در تاریخ ایران ماندگار شد را مشمول رحمت واسعه خودش قرار دهد و ملت قدرشناس ایران اسلامی و استان فارس در هشتم تیر، به تاسی از فرمایش امام خامنه ای با مشارکت پررنگ خود در انتخابات، به امتداد مسیر خدمتی که آیت الله رئیسی باز کرد، کمک کنند.
انتهای پیام/